به گزارش ایرنا، خسرو ارتقایی روز شنبه در دیدار با مدیر کل کتابخانه های عمومی استان البرز خاطرنشان کرد: با نگاهی به جایگاه کتاب و مطالعه در کشورهای توسعه یافته با وجود گسترش فضای مجازی، می بینیم که اولویت نخست برای کسب آگاهی متعلق به کتاب است.
وی اضافه کرد: در این زمینه کتابخانه های عمومی با نوآوری در روش مطالعه و کتاب همچون سایر کشورها می توانند در ترویج فرهنگ کتابخوانی با استفاده از تکنیک های مخاطب شناسی به سمت برنامه هایی برای جذب مخاطب اقدام کنند.
ارتقایی در خصوص همکاری و حمایت از کتابخانه های عمومی استان البرز با هدف ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی اعلام آمادگی کرد و گفت: بیشترین تلاش برای ساخت و بهره بر داری از کتابخانه ها باید روی مناطق کمتر توسعه یافته و فاقد کتابخانه عمومی تمرکز داشته باشد.
مدیر کل کتابخانه های عمومی البرز نیز در این دیدار گفت: تعامل و همکاری با تمام دستگاه ها برای ترویج فرهنگ کتابخوانی در دستور کار کتابخانه های عمومی این استان قرار گرفته است.
احمدعلی قنبر هراتی افزود: به همین منظور از هر فرصت و ظرفیتی با هدف توسعه و تجهیز کتابخانه های عمومی به عنوان یک رسالت همیشگی استفاده خواهیم کرد.
وی تاکید کرد: با توجه به منابع درآمد مالی کتابخانه های عمومی، پرداخت به موقع سهم نیم درصد کتابخانه های عمومی از درآمد شهرداری ها برای توسعه فضای کتابخانه ای در استان بسیار مهم است.
هراتی، با اشاره به مناطق فاقد کتابخانه عمومی در استان البرز اظهار داشت: در شهرستان طالقان برای ساخت اولین کتابخانه عمومی در این شهر توسط شهرداری و مسوولان شهرستان اقداماتی در حال انجام است و در آسارا نیز با پیگیری های انجام شده، شاهد راه اندازی کتابخانه عمومی در آینده ای نزدیک خواهیم بود.
استان البرز دارای 44 کتابخانه نهادی، 23 کتابخانه مشارکتی و یک باب کتابخانه مستقل است.
7414/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.