به گزارش ایرنا، شهرستان فردیس با وجود کمبود فضا و پایین بودن سرانه ورزشی اما مهد ورزشکاران نام آوری همچون بابک معصومی فوتبالیست فقید تیم ملی فوتسال کشور و بسیاری نام آوران رشته های دیگر ورزشی است.
این شهرستان در همسایگی کرج از پتانسیل قهرمانان و ورزشکاران نامداری برخوردار است که همواره در رقابتهای جهانی، آسیایی و بین المللی برای کشور ایران افتخار می آفرینند.
اهمیت اثرگذاری این منطقه در ورزش استان موجب شد تا هفته گذشته معاون سیاسی و امنیتی استانداری البرز از نزدیک ظرفیت ها و روند طرح های عمرانی حوزه ورزش این منطقه را بررسی و ارزیابی کند.
از جمله این طرح ها، سالن طبقاتی واقع در فرگاز و استخر در شهرک وحدت فردیس بود که از سال 93 عملیات ساخت آنها آغاز اما بدلیل کمبود اعتبار نیمه کاره و تعطیل شده بود.
رییس اداره ورزش و جوانان شهرستان فردیس روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: در بازدیدی که هفته گذشته معاون سیاسی ،امنیتی و اجتماعی استانداری البرز به همراه مدیرکل ورزش استان از پروژه های ورزشی در حال ساخت این شهرستان داشتند قول مساعدت و افزایش تامین اعتبار مازاد این طرح ها را دادند.
داود عزیزی افزود: طرح سالن طبقاتی به مساحت حدود یک هزار و 200 متر مربع و با اعتبار حدود 20 میلیارد ریال در حال ساخت است که با بهره برداری از این سالن کمبود سالن استاندارد علاقمندان ورزش های رزمی برطرف خواهد شد.
وی اظهار داشت: پروژه دیگر استخر در حال ساخت واقع در شهرک وحدت به مساحت حدود یک هزار و 200 متر و با اعتبار حدود 20 میلیارد ریال بود که این 2 طرح در ایام دهه فجر امسال بهره برداری می شود.
وی افزود: در شهرستان فردیس با وجود جمعیت و مشارکت بالای نوجوانان و جوانان منطقه در فعالیت ورزشی تا رسیدن به میزان مطلوب باید 114 سانتی متر مربع سرانه ورزشی دیگر احداث شود.
رییس اداره ورزش و جوانان شهرستان فردیس گفت: طبق استاندارد باید سرانه ورزشی برای هر نفر 120 سانتی متر مربع باشد، اما سرانه ورزشی در فردیس تنها 6 سانتی متر مربع است.
عزیزی اظهار داشت: هر چند در سال های اخیر با گشایش 80 سالن ورزشی خصوصی و تعدادی پروژه دولتی سرانه ورزشی فردیس از چهار سانتیمتر مربع به 6 سانتی متر مربع رسیده اما این سرانه اندک است.
وی گفت: 214 باشگاه خصوصی و دولتی در فردیس با 18 هزار تن ورزشکار فعالیت دارند.
معاون سیاسی و امنیتی استانداری البرز نیز که به همراه مدیر کل ورزش و جوانان استان البرز اواخر هفته گذشته از روند اجرای پروژه های ورزشی سالن طبقاتی و استخر سرپوشیده شهرستان فردیس بازدید و پیشرفت فیزیکی طرح های ورزشی این شهرستان را مثبت ارزیابی کرد.
عزیزالله شهبازی در حاشیه این بازدید اظهار داشت: با وجود شرایط و محدودیتهای اعتباری روند پیشرفت فیزیکی طرح های ورزشی شهرستان فردیس قابل قبول و مناسب است.
وی گفت: عملیات ساخت این 2 طرح فردیس از سال های گذشته شروع شده، اما بر اساس اعلام مجریان طرح ها تا ایام مبارک دهه فجر بهره برداری می شود.
وی گفت: تلاش مسئولان استان بر این است برای افزایش فضاهای ورزشی فردیس گام های بلندی را برداریم تا شاهد افتتاح طرح های ورزشی در ایام دهه فجر باشیم.
7418/6993
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.