محمدرضا مسیب زاده روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا در کرج افزود: این برنامه ها به منظور آشنایی عمومی و تخصصی دانش آموزان با کلام وحی و درس آموزی از پیام های قرآنی برای کیفیت بخشی به امور زندگی فردی و اجتماعی انجام می شود.
وی اظهار داشت : برای تقویت برنامه های قرآنی در کشور ، دوره آموزشی مدیران دارالقرآن های سراسر کشور که هم اکنون در شهر نیشابور در حال برگزاری است، پیش بینی شده است .
وی با اشاره به اینکه این دوره آموزشی بزرگترین گردهمایی مدیران قرآنی کشور محسوب می شود، تصریح کرد: در این دوره مدیران 750 دارالقرآن در مدت سه روز تحت پوشش دوره های توانمند سازی تخصصی قرار می گیرند.
وی خاطرنشان شد: در این دوره آموزشی، مدیران با مبانی مدیریت اسلامی و قرآنی، سطوح مختلف دارالقرآن، محتوا و کتاب های تهیه شده در مراکز دارالقرآن ها آشنایی پیدا می کنند.
وی یادآور شد: برگزاری این دوره ها نقش موثری در تحلیل نگرش مدیران دارالقرآن های فعال در استان ها دارد.
وی ادامه داد: در تابستان امسال بسته ویژه قرآنی آموزش و پرورش برای دانش آموزان و فرهنگیان در نظر گرفته شد تا ترویج فرهنگ علوم قرآنی در جامعه هدف گسترش و تقویت شود که مهمترین آن برگزاری مسابقات کشوری قرآن ، عترت و نماز بود که یکصد داور بین المللی ، داوری آن را عهده داشتند.
وی گفت: در رقابتهای قرآن ، عترت و نماز در سال تحصیلی گذشته 500 هزار نفر دانش آموز و فرهنگی در رشته های قرائت حفظ ، نهج البلاغه و روش تدریس احکام شرکت کردند که 400 نفر به مرحله کشوری راه یافتد.
2819/6993
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.