محمد جواد کولیوند روز شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: روحانی در این سخنرانی با منطق و علمی صحبت کرد و شرکت کنندگان در سازمان ملل متحد سخنان روسای جمهوری ایران و آمریکا را شنیدند.
وی اضافه کرد: هدف ما در نشست سران کشورها این بود به دنیا ثابت کنیم که به برجام و تعهدات خود پایبند بوده و هستیم ، پس چرا باید تحریم شویم؟ اگر سازمان ملل در برابر کسانی که ادعای قلدری دارند ایستادگی نکند پس کارکردش چیست؟
کولیوند گفت: عملکرد کاخ سفید به گونه ای بوده که امروز دنیا به این نتیجه رسیده، آمریکا قلدرمابانه حرف می زند.
وی با بیان اینکه دنیای امروز با 30 گذشته متفاوت است، اظهار داشت: رئیس جمهوری آمریکا به دنبال این است که خود را در داخل مطرح کند و بگوید این من هستم که مشکلات جامعه آمریکا را حل کرده و خواهم کرد.
وی ادامه داد: شاید اقدامات کاسبکارانه و اقتصادی رئیس جمهوری آمریکا برای مدت کوتاهی بتواند برخی از مشکلات این کشور را حل کند، اما کوتاه مدت بوده و دیپلماسی او کامل نیست.
کولیوند گفت: بسیاری از کشورها از جمله اروپایی ها امروز به این نتیجه رسیده اند که نباید تمام تخم مرغ هایشان را در سبد آمریکا قرار داده و در بخش هایی از جمله مالی باید سیستم خزانه داری مستقل از آمریکا ایجاد کنند.
رئیس جمهوری اسلامی ایران هفته گذشته در مجمع عمومی سازمان ملل متحد سخنرانی داشت که بیانات وی با همراهی و تائید بسیاری از سران کشورها و شخصیت ها از جمله اروپایی ها ، روسیه و چین همراه بود.
7414/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.