استاندار البرز، گفت: در جهان امروز که با بحران عظیم ارزش ها مواجه هستیم، بیش از پیش ترویج فرهنگ ایثار و شهادت ضرورت دارد.

به گزارش ایلنا، محمدعلی نجفی در اجلاسیه کنگره ملی شهدا که شامگاه جمعه در حصارک کرج برگزار شد، با ادای احترام به سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و یاران وفادارش افزود: یاد و نام سرداران و سربازان شهید سرزمین قهرمان و دلاور پرور استان البرز که با تاسی از امامشان برای دفاع از ایران اسلامی جان بر کف نهاده و با خونشان درخت تنومند ایران اسلامی را آبیاری کردند، گرامی می داریم.

وی ادامه داد: ایثارگران و شهیدان والا مقام با نثار جان، مال و خون خود خیر و برکت را برای ما به ارمغان آورده و فضای کشور را با عطر عشق و ایثار معطر کردند و به گفته مولایشان حضرت علی(ع) که ایثار را والاترین صفات انسانی و نهایت نیکوکاری می داند، جامه عمل پوشاندند.

نجفی گفت: بر مردم شریف استان البرز و بویژه خانواده معزز و گرانقدر شهدای انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس، شهدای مدافع حرم، جانبازان، آزادگان و تمامی ایثارگران دورد.

وی افزود: دوران دفاع مقدس حدیث هشت سال مقاومت و مظلومیت ملتی است که با ایثار و حماسه و شرف برای دفاع از انقلاب اسلامی و میهن اسلامی حکایت دلاوری مردان شهید را در تاریخ به ثبت می رساند.

استاندار البرز اضافه کرد: ما امروز به فرهنگ ایثار و شهادت و از خودگذشتگی برای دیگران که مصداق آن شهدای ما در دوران دفاع مقدس می باشند بیش از پیش نیازمندیم.

وی گفت: در جهان امروز که با بحران عظیم ارزش ها مواجه هستیم، بیش از پیش ترویج فرهنگ ایثار و شهادت ضرورت دارد.

نجفی با اشاره به اینکه برگزاری مراسم معنوی و باشکوه کنگره شهدای البرز و تقدیر از خانواده معزز آنها اقدامی بس ارزشمند است، افزود: این امر یاد و خاطرات این دلیرمردان در عرصه شهادت و جهاد را در اذهان همه ملت ایران و جهان زنده نگه می دارد.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری این کنگره در استان البرز موجب افتخار و مباهات است و بر خود لازم می دانم از زحمات و تلاش های شبانه روزی همه دست اندرکاران این کنگره عظیم قدرشناسی کنم که با درایت و هنر خود صحنه ای را آرایش دادند که با روح دفاع مقدس و تاریخ جنگ همخوانی دارد.

استاندار البرز گفت: کنگره، با این اجلاسیه پایان نمی یابد بلکه آغازی است در راه خدمت به حفظ و احیای آثار و برکات خون شهدای بزرگوار و ایثارگران عزیز که امید است از هیچ کوششی در این راه فروگذاری نکنیم.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با هنرمندان ایران اسلامی افزود: هنرمندان باید با احیای گنجینه های دفاع مقدس پیام شهیدان و تلاش های دوران جنگ را به درستی منتقل کنند تا این نسل و نسل های آینده به درستی آن را درک کنند.

نجفی عنوان کرد: امید است این تلاش‌های اندکی که ما امروز داریم در آن بخشی که نیازمند تا این نسل و نسل‌های آینده به آن تکیه کنند و از تلاش‌ها و زحمات و ایثارگری‌های فرزندان این مرز و بوم آگاه باشند به درستی منتقل کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.