به گزارش ایرنا، درس های عاشورا برای بشریت دریایی بی انتهاست، مظلومیت ، شجاعت ، معنویت و عبادت در حصار جنگی نابرابر که رحم و مروت در چشم خصم نشانه ای ندارد.
گوشه گوشه میدان نبرد خون و شرارت سایه افکنده و طمع دنیا پرستان به حدی است که تحت لوای اسلام یزدی ، خون فرزند پیامبر را در تشت می ریزند و برآن هلهله سرمی دهند.
در گوشه ای از نبرد کفر چنان افسار گسیخته و بی رحمانه تازیانه می زند بر لب های تشنه که گویی، پای انسانیت در میان نیست و در گوشه دیگر گروهی اندک به ریسمان حق چنگ زده اند و از ابتدایی ترین نیازهای حیاتی محروم ، اما راسخ و استوار به عشق دیدار معبود، لحظه های ناب حماسه را خلق می کنند.
در این میان نماز ظهر عاشورای حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) زینت بخش جنگی نابرابر است که عشق به خوبی ها را معنای خاص بخشید.
دهمین روز ماه محرم به دلیل وقایعی که در سال 61 هجری قمری در صحرای نینوا رخ داد برای مسلمانان روز مقدسی بوده و روز عزای شیعیان است.
در این روز حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و 72 تن از یارانش در جنگ با لشکر عمر سعد به شهادت رسیدند.
خیزش عظیم و مقدس عاشورا ، پیام ها و عبرت های فراوانی نه تنها برای مسلمانان ، بلکه برای همه مردم جهانیان دارد.
پیام های نهضت عاشورا، ریشه در فطرت انسانی و عقل سلیم دارد و بسیاری از آن ها، همه جهانیان را مورد خطاب قرار می دهد.
قیام امام حسین (ع) و یاران باوفایش کمتر از یک روز طول کشید و همۀ این بزرگان و آزادگان به دست انبوه سپاهیان یزید بن معاویه به شهادت رسیدند ولی پیام ها و دستاوردهای این قیام تا قیامت باقی است و هر روز وجهی تازه از آن بازشناسی می شود.
امام حسین (ع) و اصحابش در ظهر عاشورا با اقامه نماز در میدان جنگ و در مقابل سپاهیان دشمن در حالیکه تیرهای مرگ آور به سویشان روانه می شد، درس عبادت و بندگی کامل را به بشریت آموختند.
بر همین اساس نماز ظهر عاشورا همه ساله در دهمین روز از ماه محرم با شور و حال خاصی در ایران و جهان اسلام برگزار می شود، آئینی معنوی که ریشه در کربلا و عاشورا دارد.

***برگزاری نماز ظهر عاشورا در بیش از سه هزار هیات مذهبی و امامزاده البرز
دبیر ستاد اقامه نماز استان البرز به خبرنگار ایرنا افزود: در این استان بیش از سه هزار هیات مذهبی، حسینیه و مسجد و همچنین امامزاده مراسم عزاداری و نماز ظهر عاشورا برپا کردند.
حجت الاسلام والمسلمین سید اکبر موسوی افزود: چندین سال است که شاهد برپایی این فریضه در هیئات بزرگ مذهبی همچون هیات رزمندگان انصارالامام (ره) هستیم.
موسوی در ادامه به فضیلت نماز ظهر عاشورا اشاره کرد و افزود: در ظهر روز عاشورا یکی از یاران امام حسین (ع) به امام گفت که وقت نماز است، امام به او فرمود که «خدا تو را جزو مصلین قرار دهد که نماز را یادآوری کرد».
وی بیان داشت: امام حسین (ع) می توانست نماز را در خیمه بخواند ولی در وسط میدان جنگ خواند تا بگوید اساس دین نماز است و قیام من برای نماز است.
وی گفت: در روز قیامت اولین شهادتی که برای امام حسین (ع) می دهیم این است که آیا نماز را به پا داشتیم، لذا به تاسی از سیدالشهدا (ع) سنت نماز ظهرعاشورا را نهادینه کرد.
در استان البرز هزاران عزادار حسینی در صف های منظم و طولانی نماز ظهر عاشورا اقامه کردند و برای ظهور در تعجیل امام عصر (عج ) ، پیروزی جبهه حق در برابر باطل و شفای بیماران دست به دعا برداشتند.
استان البرز دارای بیش از سه هزار هیات مذهبی مجاز- حسینیه و مسجد، 13 مصلای نماز جمعه و 100 امامزاده است.
7414/6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.