سراسر دشت کربلا حماسه بزرگ انسان هایی از جنس عرشیان است، شجاعت و دلاوری بی مثال و مظلومیت ومعصومیت بی نظیر آل الله و وفادارانشان در این دشت موج می زند.
عمق مظلومیت عاشورایان بی نهایت است، تعدادی اندک به همراه کودکان و بانوان در محاصره سپاهیانی بی شمارخیمه زده اند، آب هم شرمنده عطش عرشیان است.
خباثت، کینه ورزی و حب دنیا پرستان به حدی است که عطش کودکان معصوم را هم نشانه می روند و سد راه آب می شوند.
گریه های طفل 6 ماهه حضرت ابا عبدالله الحسین (ع)آنقدر زیاد است که حضرت این طفل را باید روی دست بگیرد و از دشمن بی رحم آب طلب کند.
علمدار بی تاب به دل دشمن می زند و به سوی فرات می رود و اینجا فرات شرمنده عباس (ع ) و عاشورایان می شود، عطش برادر ، کودکان و زنان خیمه ها وجود شیرمرد کربلا می سوزاند و با مشکی پراز آب اما تشنه به سوی خیمه ها رکاب می زند.
کربلا ، فرات و عالم اینجا شرمنده مظلومیت عباس بن علی (ع) است، فرزند برومند حیدر کرار در میان تیرهای بی شمار کین ، قامت رعنایش تکه تکه بر زمین نقش می بندد.
عباس (ع) را مظهر مردانگی و شجاعت می شناسند چرا که در هیچ شرایطی مولی و مقتدای خود را تنها نگذاشت و فریب تحفه های دشمن نخورد.
علمدار کربلا، راد مردی آسمانی بود که در پس سکوتش بی نهایت رمز و راز داشت و تاج افتخار برای عرشیان شد.
امروز جهان در تاسوعای دیگر حماسه های عباس بن علی (ع) را مرور می کند و چشم ها در مظلومیت این شیرمرد کربلا سیل اشک به راه انداخته اند.
با اینکه روایات تاریخی حکایت از آن دارد که عرشیان در روز عاشورا به آسمان ها پرکشیدند اما تاسوعا را به نام حضرت ابوالفضل العباس (ع) نامگذاری کرده اند تا حماسه ها ، بصیرت ، شعور و بی نهایت مردانگی فرزند پاک حضرت مرتضی علی (ع) مرور و واکاوی شود تا درسی برای انسان های آزاده شود.
مردم ولایتمدار و عاشورایی استان البرز شب گذشته و امروز در سوگ شهادت حضرت عبدالله الحسین (ع) ، حضرت ابوالفضل العباس (ع) و شهدای کربلا آه و ناله سردادند و برای تعجیل در ظهور حضرت ولی عصر(عج) ، رفع مشکلات مظلومان و محرومان عالم دست به دعا برداشتند.
عزاداران حسینی امروز در قالب دسته های سینه زنی و زنجیر زنی در خیابان ها و معابر کلانشهر کرج و 16 شهر و 288 روستای البرز به سوگواری پرداختند و یا عباس (ع) را فریاد زدند.
همزمان با برگزاری آئین های سوگواری ، مردم البرز با پخش غذاهای نذری از عزداران حسینی پذیرایی کردند.
7410/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.