حجت الاسلام و المسلمین سید عباس مسعودی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این در حالی است که حضرت امام خمینی (ره) در اهمیت نهضت عاشورا فرمودند که ' این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است'.
وی اظهار داشت: دشمنان اسلام با ترویج بدعت ها در جریان عزاداری سالار شهیدان و با ایجاد اختلاف بین شیعیان بویژه در کشورهای منطقه بدنبال تهاجم فرهنگی و مبارزه با اسلام هستند.
وی گفت: دشمنان با برنامه ریزی می خواهند از فرصت اجتماع باشکوه مردم در اماکن مذهبی ایام محرم ، برای اهداف پلید و دین ستیزانه خود بهره ببرند.
مسعودی افزود: از طرفی ما در آستانه 40 سالگی انقلاب اسلامی قرار داریم و دشمن در تلاش است تا زنجیر وار به نظام و ارزشهای اسلامی خدشه وارد کند.
وی ادامه داد: بر این اساس نشست های توجیهی برای روحانیون، مبلغان، مسوولان هیاتهای مذهبی و مداحان برگزار کردیم.
مدیر کل تبلیغات اسلامی البرز گفت: هیاتهای مذهبی در کنار ایجاد شور عزاداری باید شعور و معرفت حسینی و آشنایی با اهداف قیام سید و سالار شهیدان (ع) را در دستور کار قرار دهند.
مسعودی افزود: سینه زنی، زنجیرزنی، عزاداری و شور حسینی بخشی از برنامه هیاتهای عزاداری در ایام محرم است و بیشترین کارکرد هیاتها باید در راستای شناخت و ترویج سیره و فلسفه قیام امام حسین (ع) باشد.
استان البرز بیش از سه هزار هیات مذهبی و حسینیه و حدود 700 مداح شناسنامه دار دارد.
6156/6993
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.