محمد علی نجفی روز سه شنبه در نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان البرز افزود: امروز کشور با هجمه ها و جنگ اقتصادی مواجه بوده و باید راهکار مناسب اتخاذ کرد.

وی ادامه داد: ظرفیت های نهفته اقتصادی در البرز وجود دارد که باید با بررسی کارشناسانه آنها را فعال کرد.

نجفی گفت: بررسی وضعیت واحدهای تولیدی و صنعتی از جمله برنامه های پیش بینی شده برای تحقق این مهم به شمارمی رود که باید هرچه بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود : طرح ها و پروژه هایی که اشتغالزایی بیشتری را به همراه دارند باید با جدیت دنبال شده و دستگاه های اجرایی با هماهنگی و تعامل دراین زمینه پیش روند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان البرز نیز در این نشست گفت : درشرایط کنونی اقتصادی باید هرچه بیشتر از ظرفیت بخش خصوصی بهره برد.

زهرا عربشاهی افزود: بسیاری از پروژه ها قابلیت واگذاری به بخش خصوصی را ندارند بنابراین با سیاست گذاری هرچه بهتر باید دراین زمینه پیش رفت.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته بیش از 38 پروژه دراستان البرز به بخش خصوصی واگذار شد که اقدامات موثرتری درسال جاری انجام می شود.

عربشاهی افزود: توجیه پذیری و اقتصادی کردن طرح ها با هدف ایجاد انگیزه در بخش خصوصی از جمله موضوعات مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: براین اساس خرید تضمینی محصول طرح ، عدم محدودسازی قیمت برای محصولات ،ایجاد کاربری جانبی اقتصادی یا کاربری های چندگانه ، مشوق های مالیاتی و بیمه تامین اجتماعی مدنظر قرار می گیرد.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1005187
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.