خسرو ساکی روز پنجشنبه درگفت و گو با ایرنا افزود: هر ساله دانش آموزان البرزی در جشنواره ها و مسابقات کشوری و بین المللی با دستاوردهای علمی – پژوهشی خود شرکت می کنند و رتبه های برتر کسب می کنند که قابل تحسین است.
وی اظهارداشت : امسال سومین جشنواره علمی - پژوهشی دانش آموزان البرز به یاد پروفسور مریم میرزاخانی در این استان کلید خورد.
ساکی تصریح کرد: این جشنواره به همت پژوهش سرای دانش آموزی معلم ناحیه یک کرج در دبیرستان دهخدا برگزارشد که در آن 800 دانش آموز شرکت کردند.
وی هدف از برگزاری این جشنواره را تمرین کار گروهی و تیمی ، ایجاد شور و نشاط علمی ، تجربه و عینیت بخشی به آموخته های کلاس درس و تلفیق دانش نظری و فعالیت های عملی و کاربردی ذکر کرد.
مدیرکل آموزش و پرورش البرز یادآورشد: این جشنواره از بخش های مختلفی چون ابداعات و اختراعات دانش آموزی ، سمینارهای علمی - پژوهشی ، کارگاه های علمی - مهارتی و مسابقات تشکیل شده است.
وی گفت: در بخش ابداعات و اختراعات این جشنواره ٨٠ دستاورد دانش آموزی به نمایش درآمده که بیشتر آنها ثبت اختراع شده و رتبه های ملی و بین المللی را به خود اختصاص داده اند.
وی بیان داشت: دربخش سمینارهای دانش آموزی تعداد ١٥٠ مقاله پژوهشی به دبیر خانه جشنواره ارسال شد که بسیاری از آنها در نشریات معتبر داخلی و خارجی به چاپ رسیده است.
2819/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.