به گزارش ایرنا، مهدی خضری روز سه شنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه این تعداد تردد نسبت به سال گذشته در همین مدت 10.4درصد افزایش یافته است، افزود: سال گذشته حدود 268 میلیون تردد در محورهای مواصلاتی استان ثبت شده بود.
وی از استقرار 34 دوربین نظارتی و 105 دوربین ثبت تخلف با نظارت تصویری کنترل سرعت در محورهای مواصلاتی استان خبر داد و گفت: استان اصفهان در سال 96 با 48 میلیون تُن جابه‌جایی کالا، رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داد.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان با بیان اینکه سال گذشته 15 میلیون مسافر توسط ناوگان حمل و نقل مسافر در جاده‌های استان جابه‌جا شدند، افزود: 58 هزار راننده در حوزه حمل و نقل بار و مسافر و 35 هزار خودرود در حمل و نقل بار و 9 هزار و 500 خودرو در حمل و نقل مسافربری استان اصفهان فعال هستند.
وی با بیان اینکه 109 نقطه حادثه‌خیز در استان شناسایی شده است که اصلاح 67 نقطه از آنها در اولویت قرار دارد، گفت: 70 تا 80 درصد از تصادفات در استان بدلیل عوامل انسانی است.
خضری با بیان اینکه بیشترین عامل تصادفات در استان ناشی از بی توجهی به رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی است، افزود: عمده تصادفات محورهای مواصلاتی استان اصفهان منجر به واژگونی ناوگان حمل و نقل می‌شود.
وی گفت: بر اساس آمار پزشکی قانونی استان اصفهان، 204 نفر در تصادفات چهار ماهه نخست سال 96 فوت کردند و هشت هزار و 505 نفر نیز مصدوم شدند که این آمار در مدت مشابه سالجاری به 211 فوتی با افزایش 3.4 درصد و 9 هزار و 302 مصدوم با افزایش 9.4 درصدی رسیده است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان با بیان این که مقرر شده است که محاسبه کرایه حمل و نقل بار بر اساس تُن ‌کیلومتر صورت گیرد، گفت: امیدواریم تا پایان شهریور این وعده اجرایی شود تا بتوانیم خبر خوشی به رانندگان دهیم.
وی با تأکید بر ضرورت توزیع عادلانه بار میان رانندگان حمل و نقل بار افزود: ساماندهی و توزیع عادلانه باربری ها در شهرستان‌های شهرضا، فلاورجان، نجف‌آباد و مبارکه انجام و باعث رضایت‌مندی خوبی میان رانندگان شده است.
خضری با اشاره به افزایش قیمت لاستیک و قطعات مصرفی خودروهای حمل و نقل بار گفت: قیمت لاستیک از چند ماه گذشته به صورت صعودی بالا رفته بود که با پیگیری صورت گرفته، لاستیک ‌هم اکنون به قیمت عرضه مستقیم توزیع می‌شود.
وی افزود: با افزایش نرخ ارز و اختلاف بر سر واردات لاستیک، هنوز ساماندهی خوبی در این زمینه صورت نگرفته اما ارز دولتی با نرخ چهار هزار و 200 تومان برای واردات لاستیک اختصاص یافته که در صورت آمادگی تشکل‌های صنفی، ارز در اختیار آنان قرار می‌گیرد و می‌توانند لاستیک را با این نرخ وارد کنند.
به گزارش ایرنا، 60 پروژه راهداری در این استان با هزینه بالغ بر یکهزار میلیارد ریال در هفته دولت به بهره برداری می رسد.
این پروژه ها در حوزه راهداری، حمل و نقل، مجتمع های خدماتی- رفاهی و سامانه های حمل و نقل هوشمند اجرا شده است.
بر اساس برنامه های راهبردی و اولویت های تعریف شده در اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان، ساخت، ترمیم و اصلاح شبکه راه ها ویژه اصلاح نقاط حادثه خیز، عملیات احداث مجتمع های خدماتی، رفاهی و راه اندازی مرکز معاینه فنی مکانیزه خودروهای سنگین و نیمه سنگین برای حفاظت از محیط زیست و تقویت ایمنی خودروها در دستور کار قرار گرفته است.
استان اصفهان از نظر تعداد شرکت حمل و نقل بار، تعداد پایانه حمل بار و مسافر و آموزش کاربران حمل و نقل، رتبه اول کشور را دارد.
بیش از 41 هزار دستگاه خودرو با 48 هزار راننده در ناوگان حمل و نقل بار استان فعالیت می کند که نزدیک به 10 درصد از ناوگان حمل بار کشور را شامل می شود.
459 شرکت حمل و نقل بار، 6 پایانه حمل بار، 26 پایانه حمل مسافر، هشت مرکز مکانیزه معاینه فنی و 43 مجتمع بین راهی در سطح استان اصفهان فعالیت می کند.
استان اصفهان دارای 11 هزار و 500 کیلومتر راه است که بدلیل موقعیت خاص آن در مرکز و به عنوان چهار راه ترانزیت بار و مسافر کشور، رتبه اول حمل بار و رتبه سوم حمل مسافر را داراست.
استان اصفهان دارای 399 کیلومتر آزاد راه، یکهزار و 659 کیلومتر بزرگراه، 2 هزار و 791 کیلومتر راه همسنگ و 29 کیلومتر آزاد راه است.
ت 7150 /6027
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.