به گزارش ایرنا، ' احمد رضوانی ' روز یکشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان اصفهان افزود: وظیفه ما به عنوان رئیس و اعضای شورای آموزش و پرورش شهرستان، پیگیری و اعلام مسائل و مشکلات و وظیفه مسئولان وزارتخانه انجام برنامه ریزی و پیش بینی در این زمینه است.
وی از وزارت آموزش و پرورش برنامه ریزی صحیح برای اختصاص نیرو به ادارات آموزش و پرورش را خواستار شد و گفت: برخی از استان ها با مازاد نیرو و بعضی دیگر با کمبود نیرو مواجه هستند.
فرماندار اصفهان گفت: اداره های کل آموزش و پرورش و این وزارتخانه به عنوان متولی اصلی باید برنامه بهتری برای اختصاص نیرو به ادارات تابعه داشته باشند.
وی با بیان اینکه اداره کردن مدرسه با تعداد زیاد دانش آموز و یک معاون و یک مشاور بسیار سخت است، افزود: باتوجه به مشکلات امروز جامعه و تهاجم فرهنگی، وجود مشاور در مدارس به عنوان یکی از نیازهای اساسی محسوب می شود.
رضوانی با بیان اینکه برخی از شهرهای شهرستان اصفهان با کمبود مدرسه و مراکز آموزشی مواجه است، گفت: تعدادی از مدارس این شهرستان فرسوده و در معرض خطر است.
وی همچنین با بیان اینکه آموزش و پرورش بر اساس قانون اساسی جمهوری اسلامی رایگان است و نباید برای تحصیل از والدین دانش آموزان وَجهی دریافت شود افزود: باید تکلیف مردم را در این زمینه روشن کنیم.
فرماندار اصفهان گفت: آموزش و پرورش یک دستگاه انسان ساز و آینده ساز است و مسئولان سایر دستگاه ها باید این نهاد را کمک کنند.
وی با بیان اینکه تلاش می کنیم تا صدای خود را به گوش مسئولان برسانیم و گوشه ای از مسائل و مشکلات را برطرف نماییم، گفت: یکسری کمبودها، مشکلات، نارسایی ها و بی تدبیری هایی در شهرستان وجود دارد که باید با کمک هم این مشکلات را برطرف کنیم.
جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان اصفهان با حضور مدیران آموزش و پرورش نواحی مختلف این شهرستان در اداره ناحیه 2 اصفهان برگزار شد.
سال گذشته حدود 880 هزار دانش آموز در استان اصفهان در مقاطع مختلف تحصیلی در کلاس های درس حاضر شدند.
57 هزار فرهنگی در استان مسئولیت آموزش و پرورش دانش آموزان را بر عهده دارند.
همچنین این استان دارای 75 هزار فرهنگی بازنشسته است.
7150/ 2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.