نایب رئیس هیات ناشنوایان استان اصفهان روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: 42.5 درصد کل ورزشکاران ناشنوای استان شامل 170 نفر را بانوان تشکیل می دهد که در شهرستان های اصفهان، نجف آباد، خمینی شهر، شاهین شهر، شهرضا، کاشان و فلاورجان به فعالیت ورزشی می پردازند.
آمنه مینائیان افزود: ناشنوایان اصفهانی در رشته های گران قیمت و هزینه بر مانند سوارکاری ، گلف و شمشیر بازی فعال نیستند.
وی با بیان اینکه ورزش ناشنوایان حتی در حوزه مردان در رشته هایی مانند وزنه برداری و بوکس نیز فعال نیست ، افزود: این گونه رشته ها به دلیل ضربه و یا فشار بر گوش میانی برای ناشنوایان آسیب زاست.
وی درخصوص وضعیت ورزش ناشنوایان در استان گفت: ما هم اکنون دارای مقام اول رشته های تکواندو، دو ومیدانی، رتبه سوم تنیس روی میز و رتبه چهارم والیبال در کشور هستیم.
مینائیان بیان کرد: امسال برای اولین بار در مسابقات کشوری کاراته حضور می یابیم و اگر رقابت های فوتسال برگزار شود در این رشته نیز شرکت خواهیم کرد.
وی همچنین افزود: مسابقات انتخابی تیم ملی رشته های ورزشی ناشنوایان به منظور حضور در رقابت های المپیک آسیایی 2019 ، اواخر مرداد و اوایل شهریور امسال برگزار خواهد شد.
نایب رئیس هیات ناشنوایان استان اصفهان با اشاره به درآمد زا نبودن این هیات گفت: تمام رشته های فعال برای ورزشکاران ناشنوا رایگان و هزینه اجاره مکان ورزشی و مربیان با هیات است.
وی تصریح کرد: طبق بخشنامه وزارت ورزش و جوانان مقرر شده بود یکی از مراکز ورزشی چند منظوره اصفهان به صورت رایگان در اختیار ناشنوایان قرار بگیرد ولی این امر محقق نشد و این درحالی است که استان های البرز، تهران و کرمانشاه مجموعه ای چند منظوره به ناشنوایان اختصاص داده اند.
مینائیان درباره وضعیت مربیان ناشنوایان نیز گفت: ناشنوایان مربی ویژه ای ندارند و مربیان عادی به آن ها آموزش می دهند ولی در مجموع اگر در میان این قشر مربیان و داوران ملی و بین المللی نیز داشته باشیم از آن ها برای مربیگری و قضاوت استفاده نمی شود.
وی گفت: هم اکنون اصفهان تنها در بخش آقایان مربی ملی کشتی و مربی بین المللی تکواندو دارد که هر دو نیمه شنوا هستند.
ت/7135/ 6022
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.