به گزارش ایرنا، علی اکبر کمالی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: درگذشته نه چندان دور، فضای مدرسه، معلم، همکلاسی تنها دغدغه والدین بود اما هم اکنون وجود فضاهای مجازی این نگرانی را بیشتر کرده و بشکلی نامحدود گسترش داده است .
مدیرکل آموزش و پرورش اصفهان تاکید کرد: در این شرایط باید خانواده ها حتما در کنار مدرسه قرار بگیرند و به عنوان دو بال فعال دانش آموزان را به حرکت درآورند.
وی همگرایی، همکاری و ارتباط مستمر بین خانه و مدرسه را امری مهم در تعلیم و تربیت دانش آموزان ذکرکرد .

**کلاس درس عرصه سیاست بازی نیست**
کمالی یادآور شد: آموزش و پرورش یک نهاد سیاسی نیست گفت: با طرح هرگونه گرایش به جناح و گروه سیاسی در مدارس برخورد خواهد شد.
مدیرکل آموزش و پرورش اصفهان تاکید کرد: دانش آموز باید در مدرسه به عنوان یک مرکز مقدس تعلیم و تربیت، درس و اخلاق یاد بگیرند.

**42 درصد دانش آموزان اصفهان در هنرستان تحصیل می کنند**
کمالی با تاکید بر توسعه هنرستان ها به عنوان فضایی برای یادگیری مهارت و کسب و کار گفت: هم اکنون 42 درصد دانش آموزان استان در دوره های فنی و حرفه ای و کار و دانش تحصیل می کنند.
او گفت: باید زمینه گرایش دانش آموزان از رشته های علوم پایه به سمت رشته های مهارتی
فراهم شود و در این راستا توسعه کمی و کیفی فضاهای هنرستان ها و اختصاص تجهیزات مناسب و نیروی انسانی نقشی مهم دارد
**حدود 40 درصد مدارس اصفهان نیازمند مرمت است**
کمالی، مرمت، تجهیز و مناسب سازی فضای فیزیکی واحد های آموزشی استان را اولویت ها ی آموزش و پرورش ذکر کرد و گفت: هم اکنون حدود 40 درصد مدارس اصفهان (از مجموع بیش از پنج هزار واحد آموزشی) نیازمند مرمت و بازسازی است.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به پیشینه فرهنگی استان و قدمت یکصد ساله برخی مدارس و در کنار آن افت آب های زیرزمینی می طلبد که خیرین مدرسه ساز استان همچون گذشته یاریگر آموزش و پرورش باشند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان افزود: بنا به دستور استاندار اصفهان باید مدارس کانکسی تا اول مهر بطور کامل از سطح استان جمع شود.

**حکم انتصاب مدیرآموزش و پرورش کاشان قانونی است**
کمالی با رد هرگونه شایعاتی درخصوص غیرقانونی بودن انتصاب مدیر آموزش و پرورش شهرستان کاشان در شبکه ها و فضاهای مجازی گفت: برخلاف این اخبار، حکم انتصاب این مدیر با رعایت تمام موارد قانونی و با هماهنگی فرمانداری و مراجع مربوطه صورت گرفته است.
وی از مسئولان شهرستان خواست که به این موضوع نگرش سیاسی و جناحی نداشته باشند.

**گرفتن وجه در موعد ثبت نام مدارس ممنوع است**
کمالی با تاکید بر ممنوعیت گرفتن هر گونه وجهی در موعد ثبت نام در مدارس دولتی گفت: در صورت هر گونه گزارشی با افراد برخورد خواهد شد.
وی یادآور شد: دریافت وجوه در قبال بیمه و کتاب درهنگاام ثبت نام مشکل و ممنوعیتی ندارد.
مدیرکل آموزش و پرورش اصفهان به اعزام تیم های نظارتی بصورت محسوس و نامحسوس در آموزش و پرورش مناطق و نواحی استان اشاره کرد.
وی از تحصیل 871 دانش آموز در سال تحصیلی 97، 98 توسط 57 هزار همکار فرهنگی شاعل و همین تعداد بازنشسته فرهنگی در مدارس استان خبر داد.
6994 / 1339
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.