حجت الاسلام ولی الله روان روز چهارشنبه در گفت و گو خبرنگار ایرنا ارزش وقف های جدید را نزدیک به 2 میلیارد و 490 میلیون ریال عنوان کرد.
وی افزود: نخستین مورد 2 باب اتاق 80 مترمربعی به ارزش 240 میلیون ریال می باشد که با نیت توسعه آستان مقدس امامزاده محسن (ع) از سوی 2 خانواده وقف شده است. 
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه آران و بیدگل بیان کرد: همچنین ثبت وقف 380 مترمربع زمین مسکونی به ارزش 570 میلیون ریال برای ساخت دارالقرآن کوثر در نوش آباد از توابع این شهرستان انجام شد.
او اضافه کرد: 2 فرد نیکوکار نیز در ماه مبارک رمضان و همزمان با اجرای طرح ضیافت الهی به صورت جداگانه 97 مترمربع زمین کشاورزی برای ساخت حسینیه امام جعفر صادق (ع) با ارزش 120 میلیون ریال و 42 مترمربع زمین مسکونی برای توسعه امامزاده یحیی (ع) را به ارزش 60 میلیون ریال وقف کردند.
روان در ادامه هم از ثبت 300 مترمربع زمین مسکونی با ارزش یک میلیارد و 500 میلیون ریال برای ساخت و توسعه حسینیه حضرت ابوالفضل (ع) ابوزیدآباد خبر داد.
وی در ادامه با بیان اینکه استفاده از موقوفه دین شرعی برای افراد دارد، از مستاجران موقوفات خواست تا در ادای حق موقوفه ها کوتاهی نکنند.
به گفته رئیس اداره اوقاف و امور خیریه آران و بیدگل، بیش از 900 موقوفه، سه هزار و 500 رقبه موقوفه و 40 بقعه متبرکه در این شهرستان وجود دارد.
شهرستان آران و بیدگل با بیش از 103 هزار نفر جمعیت در فاصله 6 کیلومتری کاشان و 215 کیلومتری شمال اصفهان واقع است.
7472/8123
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.