جشنواره ملی حرکت رویدادی برای رقابت، عرضه و نمایش دستاوردهای برترعلمی و دانشجویی کشوراست که سالانه توسط اداره کل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برنامه‌ریزی و برگزار می‌ شود.
در این جشنواره آثار و دستاوردهای علمی دانشجویان پذیرش و آثار برگزیده معرفی می شود.
سرپرست مدیریت حمایت و پشتیبانی فرهنگی و اجتماعی دانشگاه اصفهان روز یکشنبه به ایرنا گفت: میزبانی یازدهمین دوره جشنواره ملی حرکت بر اساس تفاهم نامه ای میان معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم و ریاست دانشگاه اصفهان به این دانشگاه واگذار شد.
ابراهیم رضایی با اشاره به اینکه این جشنواره آذر امسال برگزار می شود، افزود: این برای نخستین بار است که دانشگاه اصفهان از جشنواره ملی حرکت میزبانی می کند.
وی مهمترین اهداف برگزاری این جشنواره را افزایش مشارکت دانشجویان در فعالیت‌های علمی و حمایت و تشویق آنها، شناسایی انجمن‌ها و دانشجویان دارای دستاوردهای علمی ممتاز، انعکاس و انتقال تجربه فعالیت‌های علمی موفق میان دانشجویان و تشویق دانشجویان به فعالیت های متناسب با اولویت‌ها و نیازهای کشور عنوان کرد.
رضایی افزود : دهمین جشنواره ملی حرکت دی ماه پارسال در دانشگاه رازی کرمانشاه برگزار شد.
وزارت علوم، تحقیقات و فناوری شاخص هایی مانند وضعیت کلی دانشگاه، موقعیت دسترسی و سهولت رفت و آمد، فضای نمایشگاهی، آموزشی و کاربردی، اسکان، ظرفیت های صنعتی و اقتصادی استان، تجربه های موفق دانشگاه در برگزاری جشنواره های ملی، وضعیت فعالیت های علمی، فرهنگی و سیاسی، برآورد هزینه های ارائه شده و تیم اجرایی درون دانشگاهی را برای انتخاب دانشگاه میزبان در نظر گرفته است.
حدود 9 هزار انجمن علمی دانشجویی در دانشگاه های کشور فعال است.
ت/3011 / 6022
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.