روزنامه 'نصف جهان' در مطلبی با عنوان 'اصفهان به گروه های خونی منفی نیاز دارد' به نقل از مدیرکل انتقال خون استان اصفهان نوشت: ذخایر گروه‌های خونی منفی به ویژه AB- در ذخایر خونی اصفهان کم است و کسانی که دارای این گروه‌های خونی هستند، باید بیشتر نسبت به اهدای خون بپردازند.
مجید زینلی با بیان اینکه هر ساله با شروع فصل گرما میزان مراجعه برای اهدای خون در مراکز انتقال خون استان اصفهان کاهش می‌یابد، اظهار کرد: به صورت میانگین روزانه 400 نفر به مراکز اهدای خون مراجعه می‌کنند که در فصل گرما این آمار به 340 نفر کاهش می‌یابد.
وی با بیان اینکه نگران ذخیره خون روزانه نیستیم، افزود: اما باید اقدامات مورد نیاز انجام شود تا مردم مراجعه بیشتری برای اهدای خون داشته باشند.
این روزنامه در مطلب دیگری با عنوان 'سرعتگیرها از سطح شهر حذف می شود' به نقل از معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان نوشت:سیاست شهرداری اصفهان حذف سرعتگیرها در سطح شهر و افزایش تعداد دوربین‌های ثبت تخلف برای کنترل سرعت رانندگان است.
علیرضا صلواتی گفت: نصب سرعتگیر در شهر دغدغه شهرداری نیست، اما با توجه به اینکه برخی از رانندگان با سرعت غیر مجاز در معابر شهری رانندگی می‌ کنند و جان سایر شهروندان، به ویژه عابران پیاده و دانش‌آموزان را به خطر می‌اندازند، ناچار به نصب سرعتگیر پلاستیکی در برخی از معابر شهر هستیم.
وی کاهش ۳۰ درصدی تخلفات ناشی از سرعت غیرمجاز و به حداقل رسیدن تخلف عبور از چراغ قرمز را، از دستاوردهای توسعه دوربین‌های نظارت تصویری و ثبت تخلف در اصفهان دانست و افزود: هدف، اعمال قانون و جریمه‌کردن نیست، بلکه داشتن شهری آرام و قانونمند، آرمان مدیریت شهری اصفهان است.
این روزنامه همچنین در مطلبی با عنوان لزوم مشارکت مردم در احیا و مرمت بناهای تاریخی به نقل از مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان نوشت: ما در زمینه اعتبارات و منابع خیلی توانمند نیستیم و باید در قالب همکاری ها و مشارکت مردمی ، برای احیا و مرمت بناهای تاریخی کمک طلب کنیم.
فریدون الهیاری میراث فرهنگی را کارنامه تاریخی مردم عنوان کرد و افزود: میراث فرهنگی سرمایه مهمی بوده که باید در حفظ آن کوشا باشیم.
روزنامه اصفهان زیبا هم در مطلبی با عنوان ' 9 میراث اصفهان ملی می شوند' به نقل از مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان نوشت: تدوین و تصویب پرونده 9 میراث‌ فرهنگی ملموس و ناملموس استان اصفهان از جمله تدوین پرونده مهارت طبخ کباب گلپایگان در شورای ثبت ملی آثار تاریخی استان و ارسال پرونده ها به شورای ثبت ملی آثار تاریخی برای تصویب نهایی انجام شده است.
فریدون الهیاری گفت: پرونده 9 میراث فرهنگی ملموس و ناملموس تاریخی استان اصفهان در نشست شورای ملی ثبت آثار تاریخی استان اصفهان مطرح و پس از بررسی های به عمل آمده و دفاع مسئولان پرونده ها و همچنین رفع نواقص، همگی به اتفاق آرا به تائید اعضاء شورای ثبت استان رسید.
این روزنامه در مطلب دیگری با عنوان 'پیشرفت 57 درصدی بازسازی شبکه فاضلاب اصفهان با بهره گیری از فاینانس خارجی چین' به نقل از مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان نوشت:بازسازی شبکه های فاضلاب اصفهان در 4 فاز طراحی شده که در فاز اول 50 میلیون یورو برای آن در نظر گرفتیم و روند اجرایی نیز آغاز شده است.
هاشم امینی افزود: با توجه به اینکه اصفهان فرسوده ترین شبکه فاضلاب را در سطح کشور دارد بنابراین در راستای بازسازی شبکه فاضلاب 50 میلیون یورو در نظر گرفته شده است.
روزنامه 'کیمیای وطن' هم در مطلبی با عنوان 'بدهی 280 میلیارد ریالی بهداشت و درمان اصفهان به اداره اوقاف' به نقل از مدیرکل اوقاف و امور خیریه اصفهان نوشت: طی بررسی ها مشخص شد، بهداشت و درمان استان اصفهان مبلغ 280 میلیارد ریال به اداره اوقاف استان بدهکار است.
حجت الاسلام رضا صادقی با بیان اینکه سازمان اوقاف و امور خیریه در سه حوزه مهم مرتبط با وظایف خود فعالیت دارد، اظهار داشت: در حوزه قرآنی بر اساس فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر تربیت 15 میلیون حافظ قرآن در کشور، سازمان اوقاف استان اصفهان ظرف چهار سال یک میلیون نفر حافظ قرآن تربیت کرده است.
وی تصریح کرد: اداره اوقاف و امور خیریه استان اصفهان بیش از 106 درصد از سهمیه مربوط به خود را برای حافظان قرآن هزینه کرده است.
این روزنامه در مطلب دیگری با عنوان 'دانشگاه اصفهان رتبه دوم نشریه های برتر کشور را کسب کرد' به نقل از رئیس اداره چاپ وانتشارات دانشگاه اصفهان
نوشت: این دانشگاه بین دانشگاه ها و موسسه های دولتی که تعداد نشریات آنها بیش از 10 نشریه است از حیث « تعداد» نشریاتی که رتبه A و A+ دریافت کرده اند،بعد از دانشگاه تهران رتبه دوم را کسب کرد.
رضا همتی گفت: این دانشگاه همچنین در میان دانشگاه های دولتی با تعداد نشریات پرتعداد ازحیث «درصد» تعداد نشریات رتبه A و A+ به کل نشریات ارزیابی شده دانشگاه، رتبه دوم بعد از دانشگاه شیراز را کسب کرده است.
وی با اشاره به کسب جایگاه ویژه نشریات دانشگاه اصفهان در ارزیابی اخیر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، افزود: این دانشگاه ناشر 34 نشریه علمی و پژوهشی است.
7150 / 6022
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.