به گزارش ایرنا، آیت الله ' سید ابوالحسن مهدوی ' در خطبه های نماز جمعه اصفهان با اشاره به 23 تیر روز گفت و گو و تعامل سازنده با جهان افزود: همیشه شروع قطع رابطه از طرف دشمنان بوده که دین ما نیز همین را دستور داده است.
وی گفت: در منطق اسلام جنگ ابتدایی معنا ندارد و همواره این دشمنان ملت ایران بودند که خشنوت و جنگ ابتدایی را به راه انداختند و به ما تحمیل کردند.
امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به ورود نیروهای انقلابی به سفارت آمریکا به عنوان لانه جاسوسی آمریکا در اوایل انقلاب گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی ایران دشمنان علیه نظام ما فعالیت های گسترده ای انجام دادند در حالیکه سفارت ایران در آمریکا، کار جاسوسی انجام نداده بود و در فکر ایجاد فرقه در امریکا نبود.
وی تصریح کرد: این در حالیست که آمریکایی ها علیه ما از عرفان های نوظهور و بهایت حمایت و از این فرقه های نوظهور دفاع می کنند.
امام جمعه موقت اصفهان با بیان اینکه تعامل با سایر کشورها باید سازنده و دوطرفه باشد اظهارکرد: در نمونه هایی از این تعامل، آمریکایی ها و غربی ها بودند که کار را خراب کردند و بازنده شدند و آبرویشان هم رفت.
آیت الله مهدوی با اشاره به تلاش های دپیلماسی جمهوری اسلامی ایران طی سال های گذشته گفت: دولت تلاش کرد تا از طریق فعالیت های دیپلماسی تعامل خوبی با کشورهای دنیا داشته باشد اما عهد شکنی آمریکا در توافق بین المللی هسته ای و خروج این کشور از برجام، مانع آن شد.
امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به تبعیت اروپایی هااز آمریکا در موضوع برجام گفت: همانطور که رهبر معظم انقلاب نیز پیش از این فرمودند اروپایی ها قابل اعتماد نیستند و پیرو آمریکا هستند.
وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در عدم اعتماد به آمریکایی ها و اروپایی ها اظهارکرد: باز هم ایران بدون حضور آمریکا با پنج کشور باقی مانده در برجام مذاکره کرد تا بتواند برجام را حفظ کند اما بیانیه اخیر اروپایی ها نتوانسته است مصلحت نظام را تامین کند.
امام جمعه موقت اصفهان گفت: گرچه دولت هنوز متن این بیانیه را افشا نکرده است اما آن قدر متن آن ضعیف بود که رئیس جمهور این بیانه را مایوس کننده دانست و تصریح کرد که انتظارات ایران برآورده نشده است.
وی با اشاره به سوابق کشورهای اروپایی در معاهدات بین المللی و پیروی آنها از آمریکا افزود: آنها تعهد عملی نمی دهند و مرتب می گویند اروپا آمادگی همکاری دارد.
آیت الله مهدوی ابراز عقیده کرد: کشورهای اروپایی در موضوع برجام به دنبال وقت تلفی هستند تا ببیند سه ماه آینده که رئیس جمهور آمریکا قول داده صادرات نفت ایران به صفر برسد چه اتفاقی می افتد و پس از آن نحوه تعامل خود با ایران را مشخص کنند که دیگر سودمند نخواهد بود.
وی گفت: انتظار مردم از مسئولان این است که بر مواضع رهبری در تضمین برجام پافشاری کنند و محکم بایستند زیرا از حمایت مردم برخوردار خواهند بود.
عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: در تعامل با اروپایی ها و سایر کشورها باید بدانیم آنها همه دنیا نیستند و فقط چند کشور هستند خود را آقا بالا سر می دانند.
وی تاکید کرد: علم وقدرت هر چه قوی تر باشد در گفت و گو ها بهتر می تواتیم قوی تر باشیم چون باعث می شود از تحریم ها نهراسیم و درست عمل کنیم.
امام جمعه موقت اصفهان با بیان اینکه تهدید اقتصادی مهمترین فشار امریکا بر کشور ماست گفت: آنها به فکر آن هستند با تهدید اقتصادی شکاف و جنگ روانی بین ملت ایجاد کنند.
وی اظهار کرد: در این راستا همه مردم از بازاریان گرفته تا سایر صنوف باید مراقب باشند تا وحدت ملی خدشه دار نشود.
امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به آغاز هفته حج از روز یکشنبه آینده اظهار کرد: در این هفته حاجیان خانه خدا برای حج ابراهیمی خود را آماده می کنند.
وی با بیان اینکه دین اسلام سه اجتماع دارد افزود: یک اجتماع آن روزانه در مساجد، یک اجتماع آن هفتگی در نماز جمعه و یک اجتماع سالیانه در حج دارد که اهمیت آن از همه بالا تر است.
امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به اهمیت روح و معنویت حج افزود اظهار کرد: حجاج و برداران و خواهران سعی کنند مناسک حج را به درستی یاد بگیرند و آن انجام دهند.
وی با بیان اینکه در حج انسجام بین ملت ها ایجاد می شود اظهارکرد: یکی از اسرار مهم حج، برائت از شیطان های انسی و جنی است که حاجیان با حفظ و عزت کرامت، حج خود را به سلامتی انجام دهند.
آیت الله مهدوی در ادامه با تاکید بر مباحث فرهنگی در استان اصفهان، خواستار توجه مسئولان به حفظ شئونات دینی و اجتماعی در برگزاری مراسم ها شد.
وی افزود: از همه دولتمردان تا وقتی در مسیر صحیح حرکت کنند حمایت می کنیم.
امام جمعه اصفهان اظهار کرد: ما مرز دین و مصلحت را مردم نگاه می کنیم و مباحث فرهنگی شهر با ارتباط با علما باید باشد و همه یک دست در فکر و تعالی شهر و استان خود باشیم.
وی همچنین درخطبه اول با اشاره به مسئله حجاب و عفاف اظهار کرد: روز گذشته تشیع شهدا در اصفهان برگزار شد و این شهدا در وصیت نامه های خود بر روی این مسائه تاکید کردند.
آیت الله مهدوی با بیان اینکه زنان جامعه نیاز به حجاب دارند گفت: با حفظ حجاب و عفاف، دشمن نمی تواند به درون ما نفوذ کند و از مفاسد جلوگیری می کند.
وی اضافه کرد: در این زمینه آموزش و پرورش وظیفه خطیری برعهده دارد و دختران باید از سطح ابتدایی آموزش های لازم را درخصوص رعایت حجاب و عفاف فراگیرند.
8114 / 2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.