به گزارش ایرنا، علی مهرآبادی روز پنجشنبه به خبرنگاران گفت: مساحت فضای سبز شهر آران و بیدگل افزون بر 140 هکتار است و شهرداری نسبت به نگهداری از آن به عنوان میراث طبیعی اهتمام ویژه دارد.
وی افزود: در زمینه مدیریت آبیاری فضای سبز و کاهش مصرف انرژی اقدام هایی در دستور کار قرار داده شده که از جمله می توان به حذف کنتورهای 32 انشعاب آب آشامیدنی شهری مورد استفاده در فضای سبز و جایگزینی با آب چاه ها اشاره کرد.
معاون خدمات شهری شهرداری آران و بیدگل بیان کرد: تغییر زمان آبیاری در سه ماهه تابستان در بیش از 70 درصد فضای سبز از زمان اوج گرما به صبح، شامگاه و شب و تغییر الگوی کشت به سوی گونه های مقاوم در برابر کم آبی از دیگر اقدام های صورت گرفته است.
او اضافه کرد: تغییر الگوی طراحی توسعه فضاهای سبز شهری مانند حذف کشت چمن، تجهیز پارک ها جهت ترغیب شهروندان به استفاده از این فضاهای عمومی در زمان های اوج مصرف انرژی از جمله برنامه ها برای صرفه جویی و استفاده بهینه از فضای سبز می باشد.
مهرآبادی همچنین از برنامه ریزی 2 ساله جهت حذف تانکرهای آبرسان فضای سبز، جایگزینی سامانه آبیاری های تحت فشار و خودکار، برنامه ریزی جهت صرفه جویی در مصرف برق با خاموش کردن پمپ چاه ها و آبنماها، جایگزینی لامپ های پرمصرف در پارک ها و استفاده از نورپردازی نوین در سطح شهر در ساعت های اوج گرما خبر داد.
به گفته وی، نزدیک به 2 هزار خانوار آران و بیدگلی در شبانه روز از فضاهای سبز و پارک های شهرداری استفاده می کنند.
آران و بیدگل با جمعیت افزون بر 103 هزار نفر در فاصله 6 کیلومتری کاشان و 215 کیلومتری شمال اصفهان واقع است. 
7472/8123
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.