به گزارش ایرنا، حسین خادمی روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود : این شکارچیان غیرقانونی اسفند سال گذشته در منطقه حفاظت شده قمصر و برزک کاشان به علت نافرمانی ازدستور ماموران یگان حفاظت محیط زیست تحت تعقیب قرار گرفتند.
وی بیان کرد: شکارچیان متخلف که اقدام به صید غیرمجاز کرده بودند، شناسایی و دستگیر شدند و از آنها سلاح و ادوات شکار نیز کشف و توقیف شد.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست کاشان تاکید کرد: طبق ماده 607 قانون مجازات اسلامی و بند الف مواد 10 و 11 قانون شکار و صید، برای شکارچیان متخلف و غیرمجاز جزای نقدی و حبس در نظر گرفته شده است.
وی همچنین از خارج شدن 2 واحد صنعتی کاشان در فهرست صنایع آلاینده خبر داد و گفت: این واحدها با رعایت کردن موارد زیست محیطی که به آنها اخطار داده شده بود، از فهرست واحدهای صنعتی آلاینده دراین شهرستان خارج شدند.
به گفته وی در سه ماه آخر سال 97 بر اساس نتایج خوداظهاری وآنالیز نمونه برداریهای انجام شده 27 واحد به عنوان صنایع آلاینده به اداره کل حفاظت محیط زیست اصفهان پیشنهاد شده بود.
خادمی یادآوری کرد: صنایع آلاینده ای که اقدام موثر و مفیدی برای رفع آلایندگی در بازه زمانی دوره مالیاتی انجام ندهند بر اساس تبصره 1 ماده 38 قانون مالیات ارزش افزوده در پایان هر فصل به عنوان آلاینده در فهرست قرار می گیرند که پس از ابلاغ توسط سازمان حفاظت محیط زیست مشمول پرداخت 1 درصد عوارض الایندگی می شدند و تا رفع کامل آلایندگی در لیست قرار می گیرند.
قمصر و برزک، تنها منطقه حفاظت شده شهرستان کاشان با 60 هزار هکتار وسعت است.
بیش از یک هزار و 200 واحد تولیدی و صنعتی کوچک و بزرگ در شهرستان کاشان وجود دارد که بیشتر آنها در زمینه تولید فرش ماشینی فعالیت دارند.
کاشان با جمعیت افزون بر 365 هزار نفر در فاصله 200 کیلومتری شمال اصفهان واقع است.
6136
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.