به گزارش ایرنا ، مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای اصفهان عصر چهارشنبه در جمع خبرنگاران در نمایشگاه صنعت برق در اصفهان افزود : اوج مصرف استان اصفهان سال گذشته 170 مگاوات کمتر از اوج مصرف امسال بود.
رسول موسی‌الرضایی افزود : سال گذشته اوج مصرف بار در استان حدود چهارهزار و 380 مگاوات بود که امسال ابتدای آغاز روزهای گرم سال رکورد اوج مصرف برق بیش از پارسال بود.
وی افزود: منطقه اصفهان که شامل دو شرکت توزیع استان اصفهان و توزیع شهرستان اصفهان است حدود 11 درصد از سهم کشوری قدرت تولید و انتقال را بخود اختصاص داده است.
موسی الرضایی گفت: کل قدرت تولید برق اصفهان پنج هزار و 800 مگاوات است و 23 میلیارد کیلو وات ساعت در این منطقه برق مصرف می شود.
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای اصفهان با اشاره به شرایط کم آبی و گرمای هوا در اصفهان، گفت: این دو دلیل باعث شده تا تولید برق در استان اصفهان کاهش یابد و احتمال خاموشی تقویت شود.
وی افزود: به عنوان مثال830 مگاوات از کل ظرفیت برق تولیدی این منطقه را نیروگاه اصفهان برعهده داشت اما در سه سال اخیر به دلیل کمبود آب، فقط از حدود 10 درصد ظرفیت این نیروگاه استفاده می شود.
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای اصفهان گفت: پایین بودن تولید اصفهان به این معنا نیست که این منطقه نتواند به اندازه نیاز خود از شبکه سراسری کشور برق بگیرد اما این موضوع بی شک بدون تاثیر نیز نخواهد بود و محدودیت هایی در برداشت برق برای اصفهان از شبکه کشوری ایجاد می کند.
موسی الرضایی ادامه داد: خاموشی ها از ابتدای تیر ماه تا ابتدای شهریور ماه سالجاری اتفاق می افتد که امیدواریم با بارش نزولات آسمانی در سال پیشِ رو کمبود آب جبران شده و تولیدات برق اصفهان به میزان معمول و حتی بیشتر از آن برسد.
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای اصفهان گفت: بزرگترین مصرف کننده برق در منطقه اصفهان فولاد مبارکه است که از سال 95 تا کنون با اینکه نیاز و مصرف این واحد صنعتی بیش از یکهزارمگاوات است اما میزان مصرف انرژی آن به 600 مگاوات محدود شده است و برای خاموشی نیز از این واحد، زمان مشخصی گرفته شده است.
موسی الرضایی با بیان اینکه پیک یا اوج مصرف انرژی برق دو برابر حداقل میزان مصرف آن است، افزود: در ماه های پرباری (فصل تابستان) میزان مصرف بیش از 55 هزار مگاوات است در حالیکه در فصل زمستان ( فصلی که ماه های کم باری یا کمترین میزان مصرف برق رادارد) این میزان به کمتر از 28 هزار مگاوات می رسد.
وی اضافه کرد: این مساله در واقع یک ضعف است که ما نتوانسته ایم میزان مصرف را کنترل کنیم و سرمایه گذاری ما برای تولید برق براساس زمان پرباری بوده است.
موسی الرضایی ادامه داد: این بدان معناست که سرمایه ما ( حدود 28 میلیارد دلار) در زمان های کم باری، راکد مانده و بلا استفاده است.
نهمین نمایشگاه دوسالانه صنعت برق اصفهان عصر چهارشنبه در محل برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان در کنار پل تاریخی شهرستان آغاز به کار کرد.
این نمایشگاه به مدت چهار روز در 9 هزار مترمربع فضای کل و چهارهزار و 170 مترمربع فضای نمایشگاهی با حضور بیش از 140 مشارکت کننده از سراسر کشور از ساعت 16 تا 22 تا نهم تیرماه امسال برپاست.
ت/ 7153/ 6022
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.