به گزارش ایرنا، مصطفی هادی زاده روز سه شنبه در نشستی خبری به مناسبت روز جهانی مبارزه با مواد مخدر افزود: این مرکز با ظرفیت 600 نفر مشتمل بر پذیرش 500 مرد و یکصد زن به همت شهرداری اصفهان و با همکاری بهزیستی استان در حال راه اندازی است.
وی اضافه کرد: 10 هزار مترمربع از ضلع شرقی مجموعه باغ فدک اصفهان به این مرکز اختصاص یافته است و بهزیستی، فنی و حرفه ای و دانشگاه علوم پزشکی باید پس از مراحل راه اندازی و پذیرش مرکز، به آموزش، درمان و توانمند کردن افراد معتاد بپردازند.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان افزود: خدمات این مرکز رایگان است و امکان حمایت از بهبود یافتگان پس از طی مراحل درمان نیز وجود دارد.
هادی زاده با اشاره به اینکه تاکنون مرکزی برای درمان اعتیاد زنان بصورت تخصصی در استان وجود نداشت، گفت: در مرکز جامع درمان اعتیاد این امکان برای درمان زنان معتاد فراهم می شود.
وی با اشاره به تاکید استاندار بعنوان رییس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان برای راه اندازی چنین مرکزی در شهرستان کاشان و شهرستان های غرب استان با محوریت نجف آباد یادآور شد: هم اکنون 600 مرکز درمان اعتیاد در استان وجود دارد که 500 مرکز به درمان سرپایی می پردازد و در یکصد مرکز امکان درمان به شکل بستری وجود دارد.
وی به آمار کشف مواد مخدر در سه ماهه امسال نیز اشاره کرد و گفت: در این مدت 11 تُن و 600 کیلوگرم مواد مخدر در استان کشف شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 61 درصد افزایش داشته است.
هادی زاده افزود: در این مدت 54 باند مواد مخدر در استان منهدم، حدود 300 دستگاه توقیف و 6 هزار نفر نیز دستگیر شدند.
وی خاطرنشان کرد: سال گذشته نیز در مجموع 33 تُن و 280 کیلوگرم مواد مخدر به ترتیب شامل تریاک، حشیش، هرویین و گراس در استان کشف شد که حدود 90 درصد آن توسط پلیس مبارزه با مواد مخدر و مابقی توسط دستگاه های اطلاعاتی استان کشف شد.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان افزود: براساس شیوع شناسی اعتیاد سال در 90، استان اصفهان رتبه 19 کشور و امسال رتبه 23 را دارد.
وی میانگین نرخ شیوع اعتیاد در کشور را 5،4 و در استان اصفهان 2،39 عنوان کرد و گفت: یکی از رویکردهای مهم ستاد در سالجاری، شناسایی، غربالگری، درمان و حمایت اجتماعی از دانش آموزان در معرض و یا مبتلا به اعتیاد است.
هادی زاده همچنین با اشاره به برنامه های هفته مواد مخدر در استان اصفهان گفت: برگزاری همایش 300 نفری بهبودیافتگان در مجموعه باغ نور، برگزاری همایش دیگری در ورزشگاه تختی و میدان امام با حضور استاندار و مراسم امحاء 12 تُن مواد مخدر غیر استحصال دارویی در استان از جمله برنامه های این هفته است.
26 ژوئن هر سال به عنوان 'روز جهانی مواد مخدر' نامگذاری شده است.
براساس اعلام شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان، هم اکنون در استان اصفهان یکصد هزار معتاد حرفه ای وجود دارد.
ت/6027/6994
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.