به گزارش ایرنا، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در خطبه های نماز عید فطر که در مصلای اصفهان برگزار شد، با اشاره به هجمه ‌های اخیر رسانه ‌های معاند علیه کمیته امداد افزود: در برابر این توطئه‌ها باید همواره هوشیار باشیم و این توطئه ها را خنثی کنیم.
وی یادآور شد: مسلمانان با تکیه و توکل بر الطاف الهی و رهروی سیدالشهدا (ع) همواره مرگ با عزت را در مقابل زندگی با ذلت انتخاب کرده اند و دشمنان باید این مهم را خوب بدانند.
امام جمعه اصفهان افزود: همانطور که همیشه در تمام جبهه ها علیه دشمن ایستاده ایم در جبهه اقتصادی و تحریم ها نیز مقابل دشمن خواهیم ایستاد.
آیت الله طباطبایی نژاد با توصیه بر کمک به نیازمندان از طریق پرداخت زکات فطره گفت: اگر همان حداقل میزان زکات فطره یعنی به ازای هر نفر هشت هزار تومان پرداخت شود مبلغ بزرگی برای کمک به نیازمندان جمع می شود.
وی روز عید فطر را از اعیاد بزرگ اسلامی برشمرد و با تبریک این روز به مسلمان بویژه هموطنان و مردم اصفهان گفت: اجتماع گسترده و میلیونی مسلمانان در آیین نماز عید فطر در سراسر دنیا مانور سیاسی و عبادی علیه دشمنان است.
آیت الله طباطبایی نژاد افزود: حضور مسلمانان شیعه و سنی در کشورهای عربی، هند و پاکستان و سایر کشورها در نماز عید فطر کار ارزشی بزرگ است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به کمک ١١ میلیارد تومانی مردم نیکوکار استان اصفهان برای آزادی زندانیان اشاره کرد و گفت: اصفهانی‌ها با پیشتازی در انجام چنین کارهای خیر بزرگی دشمن را سنگ کوب می کنند.
وی تصریح کرد: برخی از زندانیان بخاطر عدم توان در پرداخت مهریه دوران حبس خود را می گذرانند که از همین جا از قضات می خواهیم که در دادن احکام خود شرایط مالی و اقتصادی افراد را بیشتر مدنظر قرار دهند.
امام جمعه اصفهان در ادامه به بیان احادیث و روایات بسیاری در اهمیت آداب و عبادات ماه مبارک رمضان پرداخت و گفت: بندگان باید پس از ماه رمضان احساس کنند که زندگی جدیدی را آغاز کرده ‌اند و این طاعت و عبادت و پرهیز از گناهان را همچنان ادامه دهند.
وی از مردم استان برای حضور گسترده در راهپیمایی روز قدس تشکر کرد و گفت: امسال بنا به آمار اعلام شده مردم ١٥ درصد بیشتر از سالهای قبل در این مراسم شرکت کردند که نشان از هوشیاری و بیداری آنها در مقابل توطئه های دشمنان است.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان اضافه کرد: این اجتماع میلیونی پس از یک ماه بندگی بین مسلمانان شکل می‌ گیرد و همگی آن‌ ها یکپارچه خدا را عبادت می کنند.
٦٩٩٤ / 2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.