مهدی اسحاقی روز پنجشنبه در گفتگو با ایرنا بیان کرد: کار رصد هلال ماه شوال از حدود ساعت 19 بعدازظهر امروز آغاز می شود و تا 39 دقیقه پس از غروب آفتاب ادامه دارد.
وی با بیان اینکه رصد هلال ماه شوال امسال با توجه به کم بودن ارتفاع ماه پس از غروب خورشید و کم بودن مدت زمان مکث ماه، مشکل است، افزود: رصد هلال ماه رمضان امسال ساده و آسان بود اما رصد هلال ماه شوال به دلایل مذکور، سخت شده اما بحرانی نیست.
وی با اشاره به اینکه رصد هلال ماه شوال از نیمه کشور به سمت شمال، مشکل است و باید با استفاده از تجهیزات نجوم صورت گیرد، خاطرنشان کرد: اما احتمال رصد هلال ماه شوال از نیمه کشور به سمت جنوب با چشمان غیر مسلح وجود دارد.
اسحاقی با بیان اینکه گروه های استهلال بیشتر در شهرستان های جنوبی استان اصفهان مستقر می شوند، گفت: تیم مرکز نجوم ادیب اصفهان نیز در روستای هونجان شهرضا مستقر می شود.
وی اضافه کرد: با توجه به نظر کارشناسان و گروه های استهلال، به احتمال زیاد فردا جمعه 25 خرداد، روز اول ماه شوال و عید فطر است.
وی همچنین ارتفاع ماه از لبه افق پس از غروب خورشید امروز پنجشنبه را 6.5 درجه و مدت زمان مکث ماه پس از غروب خورشید را 39 دقیقه اعلام کرد.
عید سعید فطر در تقویم امسال کشور روز جمعه 25 خرداد تعیین شده است.
ت/3011/ 6022
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.