به گزارش ایرنا، سید رحمان دانیالی، روز سه شنبه در بیست و هفتمین نشست هم اندیشی 'اصفهان فردا' که با حضور شهردار و جمعی از فعالان زیست محیطی برگزار شد، گفت: طرح ایجاد فرهنگسرای محیط زیست از 10 سال پیش مطرح بود و دارای مصوبه دولتی است که اجرایی نشد ولی بهتر است مرکز آموزش زیست محیطی نیز در قالب همان فرهنگسرا ایجاد شود.
وی ایجاد دفاتر محیط زیست در بخش های مختلف شهرداری برای همسوسازی پروژه های شهری با منافع چند نسلی محیط زیست را خواستار شد و گفت: بهنگام سازی آگاهی ها و اطلاعات زیست محیطی یا بازآموزی مدیران شهری به عنوان پیش نیاز هر نوع آموزش عمومی در زمینه محیط زیست است.
وی در ادامه با اشاره به وضعیت تالاب بین المللی گاوخونی گفت: اگر این تالاب از بین برود، آسیب زیادی حتی به استان های همجوار خواهد زد و باید تمام تلاش خود را برای حفظ این تالاب انجام دهیم.
وی اظهار کرد: زنده بودن تالاب باعث زنده بودن زاینده رود و تغذیه آب های زیر زمینی خواهد شد و لازمه احیای تالاب حذف برداشت های غیر مجاز آب در بالا دست و پایین دست زاینده رود است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان با اشاره به وضعیت پسماندهای شهری گفت: اگرچه اصفهان نسبت به دیگر کلانشهر های کشور وضعیت بسیار خوبی در این زمینه دارد اما به نظر می رسد کارهای زیادی باید انجام دهیم و با شفاف سازی و آگاهی بخشی، حساسیت های لازم را در مردم ایجاد کنیم.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان با اشاره به تاثیر آلودگی های زیست محیطی در سلامت عمومی خواستار اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی در باره بیمارهای ناشی از آلودگی های محیط زیستی شد.
همچنین شهردار اصفهان در این نشست با بیان اهمیت مسائل زیست محیطی گفت:
مساله جدی امروز ما، چگونگی حفظ فضای سبز است، آن هم در شهری مثل اصفهان که در ازای هشت هزار و 500 واحد صنعتی فعال، تنها پنج هزار هکتار فضای سبز دارد.
قدرت الله نوروزی افزود: در حال حاضر فرهنگسراهای زیادی در شهر اصفهان وجود دارند که می‌توان از فضای آنها برای آموزش‌های زیست محیطی استفاده کرد.
/6027/8114
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.