به گزارش ایرنا؛ تیم های استقلال و ذوب آهن ایران، شامگاه سه شنبه از دور برگشت مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا در حالی به مصاف هم رفتند که نماینده اصفهان در بازی رفت به برتری یک بر صفر رسیده بود، اما «مامه تیام» با به ثمر رساندن سه گل، موجب صعود استقلال شد.
این دیدار در حضور حدود 80 هزار تماشاگر ورزشگاه آزادی و با قضاوت داورانی از عمان برگزار شد.
در ثانیه بیستم، تکل خشن «مامه تیام» مهاجم استقلال روی پای «میلاد فخرالدینی» موجب شد تا داور او را با کارت زرد جریمه کرده و از همان ابتدا این بازی حساس با تنش روبرو شود.
در دقیقه دهم، «آرمین سهرابیان» در محوطه جریمه میهمان با خطای مدافع ذوب آهن متوقف شد تا داور عمانی نقطه پنالتی را به سود استقلال نشان دهد.
«مامه تیام» این ضربه پنالتی را به راحتی تبدیل به گل نخست بازی کرد.
در ادامه، بازیکنان ذوب آهن عملکرد بهتری در میانه میدان داشتند و استقلال را مجبور به عقب نشینی کردند.
در دقیقه 41 و برخلاف روند بازی، «مامه تیام» ستاره هفته های اخیر استقلال با ضربه ای تماشایی از پشت محوطه جریمه،گل دوم خود و میزبان را به ثمر رساند.
در دقایق پایانی نیمه نخست، سهرابیان به دلیل مصدومیت جای خود را به «امید نورافکن» داد.
شاگردان «وینفرد شفر» نیمه نخست را با برتری 2 بر صفر به اتمام رساندند تا در آستانه صعود قرار بگیرند.
در نیمه اول، تصمیمات داوری بارها موجب اعتراض کادر فنی و بازیکنان شد و این مساله حتی درگیری لفظی میان مربیان استقلال و ذوب آهن ایجاد کرد.
نیمه دوم هم با تسلط ذوب آهن بر توپ و میدان آغاز شد و در دقیقه 57 «مرتضی تبریزی» که عملکرد ضعیفی داشت جای خود را به «ربیع عطایا» داد تا شاید این بازیکن لبنانی گره گشای حملات میهمان باشد.
در دقیقه 63 کار هماهنگ «تیام» و «وریا غفوری» موجب شد تا مهاجم سنگالی استقلال، گل سوم را به ثمر رسانده و با هت تریک در این دیدار، شبی رویایی را ثبت کند.
در دقیقه 65 شوت از راه دور «قاسم حدادی فر» پس از برخورد به یک بازیکن استقلال به گل نخست ذوب آهن تبدیل شد تا امید به اردوی مهیمان بازگردد.
در دقایق باقیمانده، استقلالی ها به خوبی از اندوخته خود محافظت کردند تا بازی با برتری 3 بر یک میزبان به اتمام برسد.
در نهایت آبی پوشان پایتخت با پیروزی 3 بر 2 در مجموع دو بازی رفت و برگشت راهی یک چهارم نهایی شدند.
شب گذشته نیز پرسپولیس با عبور از سد الجزیره امارات به یک چهارم نهایی رسید.
*ترکیب استقلال:
سیدمهدی رحمتی، پژمان منتظری، سیدمجید حسینی، وریا غفوری، آرمین سهرابیان(امید نورافکن)، فرشید باقری، روزبه چشمی، خسرو حیدری(جابر انصاری)، سرور چپارف، فرشید اسماعیلی (علی قربانی) و مامه تیام.
*ترکیب ذوب آهن:
رشید مظاهری، اکبر ایمانی، وحید محمدزاده، میلاد فخرالدینی، قاسم حدادی فر(مهدی رجب زاده)، گئورگی ولسیانی، حمید بوحمدان، محمدرضا حسینی، بختیار رحمانی(محمدحسین عباسی)، مرتضی تبریزی (ربیع عطایا) و کی روش استنلی.
8114 / باز نشر: 1339
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.