به گزارش ایرنا، 'مرتضی الویری' روز دوشنبه در اجلاس مشترک شورای اسلامی استان و رئیسان شورای اسلامی شهرستان های اصفهان افزود: مشارکت جویی، الگویی موفق و شناخته شده برای اداره امور جامعه است و دوره ای که همه از یک مرکز، گوش فراگیرند و همه نیز از آن مرکز تبعیت کنند، بسر آمده است.
وی تصریح کرد: برای مقابله با بحران ها، اگر به قدرت مردم تکیه نکنیم، بازنده خواهیم بود زیرا در همه امور اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و حتی مذهب نیز باید از مشارکت عمومی استفاده کرد.
رئیس شورای عالی استان ها، شورا را نماد برآمده از رای مردم برای حل مشکلات جامعه دانست و افزود: اعضای شوراهای اسلامی شهرها و روستاها با رای مردم انتخاب شده اند و در این انتخابات سلیقه های مختلف حضور داشته اند بنابراین استفاده از ظرفیت شوراها به نفع حکومت و دولت است.
الویری با اشاره به اینکه کشور با مشکلات زیادی مواجه است، گفت: با ساماندهی امور شوراها و استفاده از ظرفیت آنها می توان تهدیدها را به فرصت تبدیل کرد.
وی همچنین به برنامه توسعه ششم کشور اشاره کرد و گفت: در این برنامه، افزایش بهره وری مورد توجه قرار دارد و شوراهای اسلامی در روستاها، شهرها و استان های کشور می توانند به تحقق این هدف کمک کنند.
رئیس شورای عالی استان ها به عنوان مثال به کمبود آب در کشور اشاره کرد و گفت: تامین آب از جمله امور محلی است که شوراها می توانند با اعمال الگوهای مناسب و سیاستگذاری صحیح به مصرف بهینه آب در نقاط مختلف کشور کمک کنند.
وی افزود: برای حل مشکلات جامعه، هیچ گریزی جز مشارکت جویی نداریم و جلب مشارکت مردم نیز از طریق شوراها امکانپذیر است بنابراین مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان قانون اساسی باید شوراهای اسلامی را به رسمیت بشناسند و در زمینه اصلاح، تدوین و تصویب قوانین مناسب شوراها همکاری کنند.
الویری از اعضای شوراهای اسلامی شهرها و روستاها خواست با فضای مجازی آشتی و برای استفاده از فناوری های نوین جهت تحقق اهداف خود برنامه ریزی کنند.
وی افزود: آموزش اعضای شوراهای اسلامی در برنامه های شورای عالی استان ها قرار دارد و در این پیوند بودجه خوبی در نظر گرفته شده است.
اجلاس مشترک شورای اسلامی استان و رئیسان شورای اسلامی شهرستان های اصفهان روز شنبه با هدف بررسی مشکلات این نهادها در تالار شهروند این شهر برگزار شد.
107 شورای اسلامی شهر و یکهزار و 700 شورای اسلامی روستایی در استان اصفهان وجود دارد.

6027/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.