به گزارش خبرنگار ایرنا، حمیدرضا تاملی دوشنبه در جلسه شورای هماهنگی و گسترش فعالیت های قرآنی اردستان بیان کرد: آشفتگی موجود در جامعه به دلیل نداشتن توجه کافی به قرآن و فریضه های دینی می باشد و بهترین راه ایجاد تغییر در جامعه با بهره گیری از مفاهیم قرآنی امکان پذیر است.
وی افزود: مجموعه مدیریت اردستان آمادگی همکاری و همراهی با دست اندرکاران امور قرآنی در این شهرستان را دارد و شهرداری ها نیز می توانند در بحث زیباسازی فضای شهری از قرآن و مفاهیم آن استفاده کنند.
امام جمعه اردستان نیز در ادامه با تاکید بر تمهید زمینه فراگیری و استفاده همگان از قرآن گفت: پرچم این کشور عمل به قرآن و ایران خانه قرآن است.
حجت الاسلام حسن دهشیری اضافه کرد: بر این اساس انتظار می رود آموزش و پرورش در راه ترویج فرهنگ قرآنی گام های بیشتر و مهمتری بردارد چرا که این کتاب مقدس سفره گسترده و ادبستان الهی است که باید به ژرفای مفاهیم آن رسید.
وی همچنین با اشاره به نزدیکی ماه مبارک رمضان عنوان کرد: نباید در ماه نزول قرآن تنها به جزء خوانی اکتفا شده، بلکه با تشکیل کمیته برنامه ریزی باید در بخش های مختلف قرآنی کار شود.
مدیر آموزش و پرورش اردستان نیز در ادامه گفت: یک هزار و 500 نفر دانش آموز هم اکنون در رشته های مختلف مسابقات قرآنی شرکت کرده و 300 نفر نخبه قرآنی در این شهرستان وجود دارد.
عیسی شفیعی افزود: 80 نفر از دانش آموزان اردستان به مرحله مسابقه های قرآنی استانی راه یافتند و 16 نفر نیز کسب رتبه کردند.
وی بیان کرد: آموزش و پرورش این شهرستان نیز به نوبه خود با راه اندازی دار القرآن نور الهدی و اجرای برنامه های گوناگون گام موثری در گسترش آموزه های قرآنی بین دانش آموزان و فرهنگیان برداشته است.
اردستان با جمعیت افزون بر 42 هزار نفر در فاصله 118 کیلومتری شمال شرقی اصفهان واقع می باشد.
7431/8123
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.