به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله عبدالنبی نمازی روز یکشنبه در دیدار با جمعی از اعضای ناحیه مقاومت بسیج کاشان به مناسبت هفته بزرگداشت عقیدتی سیاسی بیان کرد: سپاه پاسداران بر اساس اصل 150 قانون اساسی باید از دین اسلام، انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن حراست کند که این امر تنها در نظام توحیدی قابل تعریف است.
وی افزود: توصیه و تاکید رهبری معظم انقلاب بر این اساس گرایش نیروهای مسلح به مسائل ارزشی و معنوی، تشکیل شورای عالی ترویج فرهنگ شهادت و پاسداری از اسلام است.
نماینده ولی فقیه در شهرستان کاشان در ادامه با اشاره به معاد و ظهور به عنوان موضوع های مهم و اساسی در اعتقادات شیعیان بیان کرد: بر اساس روایت ها دوران غیبت حضرت مهدی (عج) آنقدر به درازا می کشد که برخی ناامید و برخی منکرشده و می گویند اگر چنین وعده داده شده بود، باید تحقق پیدا می کرد.
او با اشاره به تعداد اندک ثابت قدمان در دوران انتظار و مومنان تحقق وعده های الهی اضافه کرد: جهان در دوران طولانی و نامعین عصر غیبت کبری حادثه های زیادی را شاهد است.
آیت الله نمازی گفت: یکی از این حادثه ها وقوع جنگ های گسترده و خونریزی های فراوان مانند دوران دفاع مقدس، جنگ های داعش در عراق، سوریه، فلسطین و لبنان است که به سمن آن در حرکت هستیم و در آن جامعه از نظر فضلیت های اخلاقی آسیب پذیر می شود.
وی همچنین فراوانی اختلاف نظر بین گروه های حتی شیعه را از دیگر حادثه های عصر غیبت کبری دانست و افزود: این اختلاف ها به صورتی است که گروه ها همدیگر را تکفیر و تخطئه می کنند و از این روست که تزئین اخلاق به تقوا و زهد توصیه شده است.
امام جمعه کاشان در ادامه تسلط بر هواهای نفسانی را راه دوری از آلودگی به گناه و جاذبه های واهی دنیایی عنوان کرد.
به گزارش ایرنا از 12 تا 18 اردیبهشت ماه با عنوان هفته عقیدتی سیاسی در سپاه نامگذاری شده که طی آن برنامه های مختلف عقیدتی و سیاسی به صورت ویژه برگزار می شود.
6136/8123
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.