به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان ، غفور راستین، در مراسم بهره‌برداری از اتوماسیون فرماندهی عملیات اورژانس استان اصفهان اظهار داشت: بدنبال اجرای اتوماسیون فرماندهی عملیات اورژانس در اصفهان از این پس بعد از هر تماس به ۱۱۵، آدرس کامل شماره گیرنده ثبت و پرونده الکترونیکی برای بیمار تشکیل و تا ۲۰ سال اطلاعات محفوظ است.

وی بیان داشت: در این سیستم هر باری که برای یک بیمار از ۱۱۵ امدادخواهی بکنند تنها طی دو دقیقه می توانیم تمام اطلاعات قبلی بیمار را پیدا کنیم و براساس پیشینه درمان، درمان جدید را آغاز کنیم.

رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان اعلام کرد: همچنین به خاطر اینکه آدرس تماس گیرندگان به ۱۱۵ به طور کامل نشان داده می شود، می توانیم مشکل همیشگی اورژانس که مزاحمین بود را رفع کنیم و اگر یک نفر بیش از 10 بار مزاحم شود، شماره تلفن وی قفل و سبب بالا رفتن ۳۰ درصدی بهره وری می‌شود.

وی ادامه داد: اطلاعات مربوط به محل آمبولانس از امروز در لحظه به مرکز اورژانس ارسال خواهد شد، به طوری که پزشک می‌تواند از طریق دوربین داخل کابین آمبولانس از روند اقدامات پیش‌بیمارستانی مطلع شود.

راستین افزود: فردی که برای امدادخواهی از هر نقطه‌ای از استان تماس می‌گیرد، پس از ثبت تماس از طریق پایگاه‌های نزدیک به محل حادثه اورژانس اعزام می‌شود که نیازمند تکمیل فرم اعزام است و باید شرح حال دقیق از ابتدای عملیات تا پایان ثبت شود و پس از انجام مشاوره‌های پزشکی به بیمارستان اعزام شود.

وی با بیان این که سیستم به صورت اتوماتیک نزدیک‌ترین کد را به محل حادثه می‌فرستد، اعلام کرد: در این صورت حتی بیمارستانی که پذیرای بیمار خواهد شد، با توجه به ظرفیت و آمادگی کامل از بیمار استقبال می‌کند.

رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان ادامه داد: این سامانه حدود دو میلیارد تومان هزینه داشته است.

وی با بیان این که دومین عامل مرگ در کشور بیماری‌های قلبی و عروقی است، تصریح کرد: با تله‌مدسین می توان افرادی که دچار سکته قلبی شده‌اند را به راحتی از وضعیتی که به آن دچار هستند، نجات داد و زندگی را به بیمار بازگرداند.

راستین با بیان این که در استان هیچ نقطه کوری برای ارتباطات بی سیم نخواهیم داشت، افزود: برخی اپراتورهای تلفن همراه در جاده‌های استان نقاط کور دارند اما به لطف طرح ارتباطات دیجیتال استان امروز هیچ نقطه کوری نداریم و تنها در کوه صفه نیازمند یک ریپُیتر هستیم تا مشکل این نقطه نیز مرتفع شود.

کد خبر 4287947

 

46
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 914331
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.