محسن مهر علیزاده ظهر شنبه در جشنواره بزرگ امتنان از کارگران نمونه استان اصفهان، اظهار داشت: در استان اصفهان صدها واحد تولیدی داریم که به شکل مریض ‌گونه اداره می‌شود که باید اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان در این زمینه پاسخگو باشد.

وی بیان داشت: برخی واحد تولیدی با ظرفیت ۲۰ تا ۳۰ درصد فعالیت می کنند و حتی با صفر درصد ظرفیت و کاملا راکد دایر است که باید اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان در این خصوص نیز پاسخگو باشد.

استاندار اصفهان اعلام کرد: زمانیکه یک واحد تولیدی به فردی که هیچ ارتباطی با کار در آن واحد تولیدی و آشنایی با کارگر و علم کار ندارد، واگذار می شود و فرد آن صنعت را خریداری و بین ۲ تا ۳ سال از امکانات صنعت مربوطه استفاده کرده، چک های آن را خرج کرده، وام های کلان به اعتبار صنعت از بانک ها گرفته است و چند صد میلیارد تومان پول به جیب زده است و نهایتا بین دو تا سه سال هم زندان می رود و در نهایت با روش های مختلفی آزاد می شود و دوباره با پول های جمع آوری شده زندگی خود را پیش می برد در این میان آقای مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان کجا بوده است.

وظیفه صنعت، معدن و تجارت نظارت صوری نیست

وی افزود: این صنعت چندین ماه با کارگران شریف که خیلی مسئولانه کار می کردند و شورای اسلامی کارگری کارخانه به صورتی موقتی اداره می شد چون نه می توانستند خرید کنند نه اجازه صدور چک را داشتند فقط به صورت روزمرگی کارخانه را اداره می کردند و پس از شش ماه کارگران صبرشان سر می آمد و جلوی در استانداری تجمع کردند که تمام حق با آنهاست اما اداره کل صنعت معدن و تجارت باید جواب تمام کاستی های خود را بدهد.

مهرعلیزاده ادامه داد: وظیفه اداره کل صنعت، معدن و تجارت اصفهان این نیست که صرفا به شکل صوری نظارت کند، به شکل صوری پروانه بهره برداری بدهد و به صورت میرزابنویس از صبح تا شب در اداره سر کند، وظیفه اداره کل صنعت، معدن و تجارت اشتغال زایی و حفظ و حراست در سه حوزه صنعت، معدن و تجارت اصفهان است.

وی گفت: سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان وظیفه دارد که اندیشه و فکر تزریق کند باید بداند به کجا مجور دهد و قدرت تشخیص داشته باشد.

استاندار اصفهان تصریح کرد: وقتی کم کاری در حوزه اشتغالزایی وجود دارد همه از اداره کل کار و امور اجتماعی می خواهند پاسخ دهد در صورتی که وظیفه آنها نیست بلکه تنها وظیفه آنها تنظیم روابط بین کارگر و کارفرماست و ایجاد اشتغال زایی در حوزه خدمات، کشاورزی و صنعت به ادارات مربوطه از جمله جهاد کشاورزی و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان بر می گردد.

مدیران اصفهان با چه کسی لجبازی می کنند

وی خواستار ایجاد یک کلینیک صنعت در سطح استان اصفهان شد و گفت: یکی دیگر از مشکلات ما در استان اصفهان سرمایه گریزی است و همیشه سوال من از کارفرمایان این بوده که چرا با سرمایه گذاران دست رفاقت و دوستی نمی دهند چرا مانع سرمایه گذاری آنها می شوند و مانع تراشی می کنند.

مهرعلیزاده اعلام کرد: به عنوان مثال پرونده های ساخت هتل هما در جوار کوه صفه به خاطر مانع تراشی های مدیران در دوره های مختلف به قطر دو زونکن در آمده است در حالیکه دلیل این مانع تراشی ها باید مشخص شود.

وی ادامه داد: بالا بودن دو درصدی میانگین بیکاری در استان اصفهان نسبت به میزان کشوری، برای اصفهان کسر شان است و چرا نباید طی ۴۰ سال قبل هیچ هتل ۵ ستاره ای در خور اصفهان ساخته نشده باشد.

استاندار اصفهان اظهار داشت: مدیران اصفهان باید بگویند با چه کسی لجبازی می کنند با مردم یا خودشان، در صورتی که به راحتی می توان اصفهان را ساخت.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 910130
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.