به گزارش ایرنا، ' مراد قنبری ' روز چهارشنبه در جلسه شورای اداری استان اصفهان که با حضور رییس دیوان محاسبات کشور برگزار شد، افزود: این حجم از اقدامات پیشگیرانه معادل چهار برابر انحرافات در دستگاه های اجرایی بوده است.
وی با اشاره به گزارش دیوان محاسبات استان اصفهان از هشت ماه نخست سال 96 اظهارکرد: در این مدت 65 درصد از درآمدها، 66 درصد از درآمدهای مالیاتی و 56 درصد از درآمدهای مالیات بر ارزش افزوده در این استان وصول شده است.
مدیرکل دیوان محاسبات استان اصفهان 95 درصد درآمدهای این استان را مالیاتی اعلام کرد و گفت: باید تلاش کرد که درآمدهای مالیاتی محقق نشده وصول شود.
وی با اشاره به اینکه براساس پیش بینی ها، درآمدهای استان اصفهان در سال 96 نسبت به 95 حدود 2 درصد رشد کرده است در عین حال تصریح کرد: از طرفی اعتبارات هزینه ای و تملک دارایی و سرمایه ای نیز رشد کرده بنابر این ممکن است با کسری منابع مواجه شویم که باید اقدام های لازم در این زمینه صورت گیرد.
قنبری درباره تخصیص اعتبارات در هشت ماه نخست سال 96 نیز گفت: در این خطه در مجموع 74 درصد تخصیص اعتبارات داشته ایم.
وی به برخی اقدام های انجام نشده در سال گذشته نیز اشاره و برخی از آنها را عدم به روز رسانی آزمایشگاه ها در دانشگاه ها و مدارس، عدم اقدام دانشگاه ها برای دریافت تسهیلات و عدم شناسایی دستگاه های حساس پدافند غیر عامل بیان کرد.
مدیرکل دیوان محاسبات استان اصفهان به گزارش تفریغ بودجه 95 این استان نیز اشاره کرد و گفت: 88 درصد درآمدهای اصفهان در این سال وصول شده است.
وی بیشترین بخش درآمدهای مالیاتی را از محل کارکنان بخش عمومی اعلام کرد و گفت: 96 درصد مالیات کارکنان بخش عمومی وصول شده است.
قنبری ادامه داد: بر اساس گزارش تفریغ بودجه 95 حدود 28 درصد انحرافات در حیطه شرکت های دولتی و 72 درصد در حیطه وزارتخانه ها و موسسه های غیر دولتی بوده است.
وی بیشتر این انحرافات را رعایت نکردن مفاد موافقت نامه ها، بودجه تسهیلی دانشگاه ها، حقوق کارکنان، تهیه اسناد غیر واقعی و عدم وصول درآمدها عنوان کرد.
' نعمت الله اکبری ' رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اصفهان نیز در این جلسه دلیل برخی از تخلف های اداری را ناشی از دیر ابلاغ شدن یا تفسیرهای مختلف از دستور العمل عنوان کرد.
' محمد علی شجاعی ' معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اصفهان نیز در این جلسه با تاکید بر اینکه ما باید تغییر کنیم وگرنه همین آمار را در آینده نیز خواهیم داشت، گفت: این استان در سال گذشته از نظر جذب اعتبارات اشتغال وضع مناسبی نداشت.
در این جلسه گزارش دیوان محاسبات استان از هشت ماه نخست سال 96 و تفریغ بودجه سال 95 ارائه شد.
ت/3011 / 2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.