امیر امینی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: 146.2 میلی‌متر باران از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون در این شهرستان به ثبت رسیده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 68 درصد کاهش داشته است.
وی افزود: همچنین بارش های خوانسار در مقایسه با میانگین بلند مدت 30 ساله 52 درصد کاهش داشته است.
رئیس اداره هواشناسی خوانسار افزود: بهارامسال بارش‌ها کمتر از حد نرمال خواهد بود به گونه ای که سبب تداوم شرایط خشکسالی بلند مدت شده است.
وی همچنین با توجه با ورود سامانه های بارشی به منطقه در هفته آتی به کشاورزان توصیه کرد برای جلوگیری از سرما زدگی درختان ، تمهیدات لازم را مد نظر قرار دهند.
امینی گفت: از عصر جمعه آینده سامانه بارشی جدیدی از غرب وارد کشور شده که در شهرستان سبب کاهش دما تا اواسط اردیبهشت‌ می شود.
وی در عین حال گفت : بارندگی های فصل بهار امسال جبران کننده کمبود بارش سال زراعی نخواهد بود.
رئیس اداره هواشناسی خوانسار تاکید کرد: در سال زراعی جاری شاهد وزش بادهای شدید تا حد 122 کیلومتر در شهرستان بودیم و احتمال می رود در فصل تابستان امسال با پدیده وزش باد همراه با گرد و خاک مواجه شویم.
امینی در پایان گفت: فروردین ماه امسال 40 میلی‌متر بارندگی در خوانسار ثبت شد در حالی که این رقم در فروردین سال گذشته 65 میلی‌متر بود که نشان دهنده کاهش بارش های بهاری در این منطقه است.
خوانسار در عرض جغرافیایی ۳۳ درجه و ۱۳ دقیقه شمالی و طول جغرافیایی ۵۰ درجه و ۱۹ دقیقه شرقی در ناحیه‌ای نه چندان دور از کویر مرکزی ایران در فاصله حدود ۱۵۰ کیلومتری شمال‌غرب شهر اصفهان واقع شده ‌است.
7142ت / 6022
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.