به گزارش ایرنا، امیر سرتیپ رضا خرم طوسی عصرروز پنجشنبه در مراسم نوزدهمین سالگرد شهادت امیر سپهبد علی صیاد شیرازی افزود: این شهید در دوران تحصیل در آمریکا در بین شاگردان آمریکایی و ایرانی و همچنین در دوره های رنجر و چتربازی رتبه اول را داشت.
وی ادامه داد: شهید صیاد شیرازی نابغه نظامی بود و موفقیت های بسیار زیاد داشت ولی هیچگاه این توفیقات و فضایل را از جانب خود نمی دانست و همواره آنها را به خدا نسبت می داد.
این فرمانده ارشد ارتش به نقش شهید صیاد شیرازی در تشکیل بسیج در اصفهان اشاره کرد و افزود: بهره گیری از ظرفیت های مردمی یکی از توفیقات شهید صیاد شیرازی بود.
وی تصریح کرد: شهید صیاد شیرازی به تحقیق دریافته بود که هیچ کجای جهان ارتش های برای جنگ های طولانی ساخته نشده اند و لذا بر بهره گیری از ظرفیت های مردم در عرصه دفاعی تاکید داشت.
همرزم شهید صیاد شیرازی به نقش این شهید در وحدت ارتش و سپاه، اشاره کرد و افزود: موفق ترین عملیات دوران دفاع مقدس زمانی بود که ارتش و سپاه به هم گره خوردند.
وی با اشاره به وحدت نیروهای مسلح، خاطر نشان کرد: امروز نیز رهبر معظم انقلاب بر هم افزایی ارتش و سپاه در عرصه افزایش توانمندیهای دفاعی تاکید دارند.
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم با اشاره به دوران حضور خود در ارتش، گفت: صیاد شیرازی هم جریان شناس بود و هم دشمن شناس و مسیر موفقیت را در تبعیت از ولی فقیه می دانست.
حسن کامران اظهار کرد: شهید صیاد شیرازی نه حزنی برای آنچه از دست داده بود داشت و نه ترسی از آینده داشت و خود را تنها مامور به اجرای وظیفه الهی خود می دانست.
وی با بیان اینکه شهید صیاد شیرازی از بعد اخلاقی بسیار خودسازی کرده بود؛ تاکید کرد: این شهید هم در میدان جهاد اصغر با دشمن، هم جهاد اکبر و مبارزه با هوای نفس، هم جهاد کبیر در دشمن شناسی و تبعیت از رهبر و هم در جهاد علمی یک نمونه بود.
ارشد ارتش در استان های اصفهان، یزد و چهارمحال بختیاری نیز در این مراسم، گفت: شهید صیاد شیرازی جز رضای خدا و تبعیت از دستورات ولی فقیه چیزی در نظر نداشت.
امیر سرتیپ دوم ستاد محسن آذرافروز اضافه کرد: این شهید با بالادست خود امین، صریح و صادق، با زیر دست خود کریم، دلسوز و قاطع، با همردیف خود جوانمرد و دوست بود.
مراسم نوزدهمین سالگرد شهادت امیر سپهبد علی صیاد شیرازی بعد از ظهر پنجشنبه با حضور فرماندهان و کارکنان ارتش، سپاه و نیروی انتظامی، جمعی از مدیران استان و اقشار اقشار مختلف مردم در گلستان شهدای اصفهان برگزار شد.
شهید صیاد شیرازی از فرماندهان شجاع ارتش در سالهای دفاع مقدس بود که روز شنبه 21 فروردین ماه 1378 در حوالی خانه‌اش بوسیله منافقین ترور و پس از انتقال به بیمارستان به درجه رفیع شهادت نائل شد.
م - ک / 6022
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.