به گزارش ایرنا، مجید بیجندی روز یکشنبه در حاشیه برگزاری یکصدمین دیسکاشن هواشناسی منطقه کاشان به خبرنگاران گفت: همه 23 شهرستان استان اصفهان به این دستگاه ها نیاز دارند اما با توجه به تشکیل کمیته کارشناسی اولویت بندی شده که پنج ایستگاه در شمال استان نصب می شود.
وی افزود: نخستین دستگاه سنجش گرد و غبار (اندازه گیری ذرات آلاینده) اردیبهشت سال آینده در شهرستان کاشان نصب و راه اندازی خواهد شد.
مدیرکل هواشناسی استان اصفهان ارزش هر یک از این دستگاه های سنجش گرد و غبار را نزدیک به یک میلیارد ریال عنوان کرد.
او بیان کرد: اعتبارهای سال آینده اداره کل هواشناسی استان اصفهان 100 میلیارد ریال است که 35 درصد نسبت به سال 1396 افزایش یافته و با تخصیص آن دستگاه ها در سایر شهرستان ها نیز نصب می شود.
معاون استاندار و فرماندار ویژه کاشان نیز با اشاره به گوناگونی اقلیمی این شهرستان گفت: 70 درصد منطقه کوهستانی و بقیه نقاط بیابانی است و با وجود جغرافیایی کوچک، این خطه در یک فصل آب و هوایی متفاوت دارد.
حمیدرضا مومنیان اضافه کرد: برای رسیدن به آب در برخی نقاط کاشان باید نسبت به حفر چاه تا عمق 300 متر اقدام شود اما در نقطه ای دیگر آبشار طبیعی در جریان می باشد و بهره برداری درست از این ظرفیت ها و اقلیم ها نیازمند تجهیزات اندازه گیری مناسب است که امید می رود با راه اندازی آنها گام مثبتی در این راستا برداشته شود.
به گزارش ایرنا، همچنین از تمبر یادبود یکصدمین دیسکاشن هواشناسی منطقه کاشان نیز در آستانه روز جهانی هواشناسی 23 مارس (دوم فروردین) رونمایی شد.
کاشان در فاصله 200 کیلومتری شمال اصفهان واقع است.
6136/8123
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.