به گزارش خبرنگار ایرنا، رئیس دانشگاه پیام نور استان اصفهان روز شنبه در آئین افتتاح این طرح گفت: واحدهای فناور با راه اندازی مرکز خلاقیت و شکوفایی می توانند از پشتیبانی های مالی و معنوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری هم برخوردار شوند.
وی افزود: راه اندازی مرکز خلاقیت و نوآوری در راستای تحقق سیاست ها و هدف های اقتصاد مقاومتی نزدیک به 2 سال پیش با امضای تفاهم نامه ای با شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان آغاز شد.
مهدی یوسفی بیان کرد: اقدام هایی از جمله پشتیبانی های مالی و معنوی بنابر آن تفاهم نامه بر عهده شهرک علمی و تحقیقاتی می باشد و تامین مکان، نیروی لازم و پشتیبانی معنوی و پشتیبانی مادی از واحدهای فناور (به طوری که بتوانند ایده های خود را به مرحله قابل انتقال به مرکزهای رشد برسانند) با دانشگاه پیام نور است.
او اضافه کرد: راه اندازی مرکز خلاقیت و نوآوری پیش زمینه راه اندازی مرکز رشد مقدماتی، استقرار شرکت های دانش بنیان در این مرکز و حرکت به سوی دانشگاه های نسل سوم و چهارم با تمرکز بر کارآفرینی و تولید ثروت از راه دانش و اشتغال می باشد.
رئیس دانشگاه پیام نور استان اصفهان گفت: شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان نقش هدایتی و هماهنگ کننده دارد و این مرکز را تا تبدیل شدن به مرکز رشد مستقل پشتیبانی خواهد کرد.
فرماندار اردستان نیز در ادامه گفت: راه اندازی مرکز خلاقیت و شکوفایی دانشگاه پیام نور رویدادی مبارک است و به دلیل نقش اثرگذارش در بروز توانمندی نخبگان، ایجاد اشتغال و درامدزایی نیاز به کار گسترده ای در این زمینه احساس می شد.
علیرضا غیور افزود: انتظار می رود در راستای سیاست اقتصاد مقاومتی مجموعه شهرستان بتواند از این ظرفیت به نحوه مناسب برای ارتقای حوزه دانش بنیان استفاده کند.
به گفته رئیس دانشگاه پیام نور مرکز اردستان، 300 میلیون ریال برای تجهیز و راه اندازی مرکز خلاقیت و نوآوری هزینه شده است.
محمدابراهیم ایرج پور عنوان کرد: این مرکز ظرفیت پذیرش تعداد هشت هسته علمی را دارد که تا کنون 9 هسته برای همکاری اعلام آمادگی کردند.
به گفته وی، مرکز دانشگاه پیام نور اردستان هم اکنون یک هزار نفر دانشجو دارد که در 21 رشته کارشناسی و کارشناسی ارشد به تحصیل اشتغال دارند.
شهرستان اردستان با بیش از 42 هزار نفر جمعیت در فاصله 118 کیلومتری شمال شرق اصفهان واقع است.
7431/8123
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.