به گزارش ایرنا، در این زمینه از ظرفیت هتل ها، مهمانپذیرها، مدارس، خوابگاههای دانشجویی، خانه های استیجاری و کمپ روباز فدک استفاده شده است.
همچنین پنج ستاد ویژه هدایت مسافران نوروزی در مبادی ورودی شمال، شمال غرب، جنوب، شرق و غرب اصفهان راه اندازی شده است تا علاوه بر راهنمایی و کمک به مسافران نوروزی با هدایت آنها به شهرهای همجواری مانند، بهارستان، خمینی شهر، درچه، شاهین شهر، گز و برخوار، حجم ورودی مسافر به شهر اصفهان تعدیل شود.
به گفته جانشین ستاد سفر نوروزی شهرداری اصفهان، بر اساس نظر سنجی های انجام شده 60 درصد مسافران نوروزی قبل از ورود به شهر برنامه ریزی جامعی ندارند به همین جهت ستادهای هدایت با حضور نمایندگان آموزش و پرورش، اتحادیه املاک و هتلداران اصفهان برنامه های مشخصی را به مسافران نوروزی ارائه می دهند و آنان را ازامکانات اسکان و خدمات گردشگری مطلع می کنند.
حیدر قاسمی در گفتگو با ایرنا افزود: برای اسکان این مسافران اولویت اول با هتل ها و مهمانپذیرها، اولویت دوم مجموعه های متعلق به آموزش و پرورش از جمله خانه های معلم و برخی مدارس است و درمرحله بعدی مراکز خوابگاهی دانشگاهی و خانه های استیجاری است.
وی همچنین به ظرفیت مجموعه فدک به منظور نصب متمرکز چادرهای مسافری اشاره کرد و افزود: در این مجموعه تمهیدات بهداشتی، ایمنی، انتظامی و خدماتی ویژه ای از جمله حضور اورژانس، نیروی انتظامی، نصب مراکز شارژ تلفن همراه، اینترنت پر سرعت، آتش نشانی و سایر امکانات مورد نیاز مسافران در نظر گرفته شده است.
جانشین ستاد سفر نوروزی شهرداری اصفهان با اشاره به ضرورت اطلاع رسانی مناسب به مسافران نوروزی به منظور جلوگیری از سردرگمی آنها، افزود: علاوه بر پنج ستاد هدایت در مبادی ورودی شهر، 30 کیوسک اطلاع رسانی در سطح شهر در نظر گرفته شده و دوچرخه سوارانی در سطح شهر با پوشش خاص مسافران را راهنمایی می کنند.
وی اضافه کرد: سامانه 137 نیز بصورت شبانه روزی به سه زبان فارسی، انگلیسی و عربی آماده پاسخگویی به مسافران است و در کنار آن اپلیکیشن سفر با همکاری شهرداری اصفهان طراحی شده است که با نصب آن در گوشی های همراه امکان راهیابی و راهنمایی مناسب در شهر اصفهان فراهم شده است.
استان اصفهان با برخورداری از ویژگی های یاد شده یکی از مقاصد اصلی گردشگران در ایام نوروز است.
این استان با گستره ای به پهنای 107 هزار کیلومتر دارای آب و هوای کوهستانی در غرب، آب و هوای معتدل در مرکز و اقلیمی گرم در شرق است.
این استان دارای 90 هتل و 65 مهمانپذیر است که از این تعداد 57 هتل و 30 مهمانپذیر در شهر اصفهان قرار دارد.
استان اصفهان با بیش از 20 هزار اثر و جاذبه طبیعی و تاریخی از پلها، کاخها، مناره ها، مساجد یکی از قطب های گردشگری کشور و کانون های جذب مسافران نوروزی است.
در ایام تعطیلات نوروزی سال 96 حدود 15 میلیون خودرو در استان اصفهان تردد کرد و بیش یک میلیون و 700 هزار مسافر در شهر اصفهان اسکان یافتند.
/7134/ 1339
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.