به گزارش ایرنا، محسن مهرعلیزاده شامگاه چهارشنبه در مراسم تکریم و معارفه اعضای هیات مدیره خانه مطبوعات اصفهان افزود: این طرح به کارگروه ملی سازگاری با کم آبی ارائه شده که وزیران نیرو، کشور، صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی و رئیسان سازمان های برنامه و بودجه و محیط زیست عضو آن هستند.
وی با بیان اینکه این طرح با کمک مالی تعدادی از صنایع بزرگ استان با هزینه 120 میلیارد تومان اجرا خواهد شد، اظهار کرد: با اجرای این طرح یک شبکه آب همیشگی حاصل از پساب (آب خاکستری) داریم که حدود 60 میلیون متر مکعب آن برای کشت گلخانه ای و 40 میلیون متر مکعب آن برای تالاب گاوخونی مصرف می شود.
به گفته وی این طرح در سال آینده و پس از نوروز آغاز می شود و اجرای بخش های مختلف آن از 6 تا 18 ماه به طول می انجامد.
وی با اشاره به اینکه اصفهان دارای چهار تصفیه خانه است، تصریح کرد: این تصفیه خانه ها حدود 120 میلیون متر مکعب پساب دارند که می توان از این ظرفیت برای ایجاد شبکه آب دائمی استفاده کرد.
استاندار اصفهان با اشاره به سفر چند روزه خود به تهران برای پیگیری مسائل آب و ارائه طرح ایجاد شبکه دائمی آب، تاکید کرد: دست پُر خدمت مردم اصفهان آمده ام .
وی با بیان اینکه مساله آب زاینده رود قابل حل است، افزود: با وجود کم آبی پیش آمده در حوضه آبریز زاینده رود می توان با اجرای چنین طرح های جدیدی، آب مورد نیاز شرب، صنعت و کشاورزی را تامین کرد.
مهرعلیزاده با اشاره به کاهش 45 درصدی بارش ها در اصفهان، تصریح کرد: حجم آب حوضه آبریز زاینده رود در سال آبی جاری در خوش بینانه ترین حالت حدود 700 میلیون متر مکعب خواهد بود که به یک سوم در پنج دهه اخیر رسیده است.
وی با بیان اینکه در استان اصفهان حدود 200 میلیون متر مکعب آب برای کشت نیاز است، اضافه کرد: 300 میلیون متر مکعب برای آب شرب در استان اصفهان مصرف می شود و حدود 60 میلیون متر مکعب برای یزد و 15 میلیون متر مکعب برای چهارمحال و بختیاری تخصیص می یابد.
استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: با این شرایط پیش بینی می شود که بهار آینده آبی برای کشت در اصفهان تعلق نگیرد اما در پاییز سال آینده آب به کشاورزان تخصیص می یابد.
وی با بیان اینکه اگر معیشت کشاورزان بدلیل کم آبی دچار مشکل شود، حاکمیت مسئول آن است، گفت: ما وظیفه داریم که شرایط تامین معیشت مردم را فراهم کنیم لذا طرح های بسیاری در استانداری اصفهان برای این منظور بررسی شده است.
به گفته وی بر اساس طرحی می توان با 30 میلیون متر مکعب آب در سال برای 11 هزار نفر در کار کشاورزی و کشت گلخانه ای، شغل ایجاد کرد که اجرای این طرح ها، مستلزم تامین مالی است.
وی همچنین درباره طرح سد تونل سوم کوهرنگ گفت: اجرای تونل سوم کوهرنگ از سال 73 آغاز شده و فقط پنج درصد کار آن باقی مانده است.
وی با بیان اینکه کار ساختن سد تونل سوم کوهرنگ نیز از سال 89 آغاز شده است، افزود: قرار بود این سد در چهار سال ایجاد شود اما تا کنون 20 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
وی با اشاره به تامین منابع مالی و انتخاب پیمانکار برای اجرای سد تونل سوم کوهرنگ خاطرنشان کرد که تکمیل این سد ممکن است حدود 2 سال طول بکشد.
در این مراسم با حضور استاندار اصفهان از 2 کتاب 'خبرسازان' که مجموعه ای از آثار خبرنگاران و عکاسان شرکت کننده در دهمین جشنواره مطبوعات و خبرگزاری های استان اصفهان بود، رونمایی شد.
همچنین، اعضای یازدهمین دوره هیات مدیره خانه مطبوعات استان اصفهان تکریم و اعضای دوازدهمین دوره معرفی شدند.
انتخابات خانه مطبوعات استان اصفهان همگام با سایر استان های کشور روز 30 بهمن سالجاری به صورت الکترونیکی برگزار و اعضای هیات مدیره آن انتخاب شدند.
خانه مطبوعات استان اصفهان با سابقه ای حدود ربع قرن اولین تشکل صنفی مطبوعاتی کشور در نوع خود است.
ت/3011/ 6022
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.