به گزارش ایرنا، ' عبدالله کیانی ' روز سه شنبه در چهارمین اجلاس شورای اسلامی استان اصفهان افزود: معرفی شهر به دیگران و افزایش اثرگذاری مثبت بر مسافران نوروزی هنر است که با همکاری و همفکری همه مسئولان شهر امکانپذیر خواهد بود.
وی در ادامه با بیان اینکه ' اصل وحدت فرماندهی در مدیریت، اصل پذیرفته شده و کارآمد است ' ، افزود: اقتضا می کند که مدیریت شهری بر اساس یک طرح واحد و هماهنگ مدیریت شود و متولی شهر واحد باشد.
رئیس شورای اسلامی استان اصفهان اضافه کرد: تکه پاره کردن شهر و تقسیم آن بین سازمان های مختلف، بزرگترین آسیب را به شهر وارد می کند و به رغم تاکید برنامه های سوم و چهارم توسعه مبنی بر واگذاری وظایف به شهرداری ها، این امر مغفول مانده است.
وی ادامه داد: اگر می واهیم شهرها را مدیریت کنیم راهی جز مدیریت واحد شهری وجود ندارد و متولی و متصدی انجام امور مشخص شود.
کیانی بیان کرد: شهرها در حوزه برنامه ریزی، اجرا و نظارت همچنین مدیریت شهری دچار چالش ها و مسائل بسیار جدی و حاد هستند.
وی افزود: در زمینه برنامه ریزی شهری، طرح های توسعه شهری به شدت درگیر ساختار غیر مشارکتی و دولت محوری هستند و از واقعیت های زمانه و تحولات شهری دور افتاده اند.
رئیس شورای اسلامی استان اصفهان گفت: به همین دلیل است که 30 درصد اهداف طرح های توسعه شهری از جمله طرح های جامع، تفصیلی، ساماندهی و بازسازی محقق نمی شود و مردم در این طرح ها جایگاهی ندارند.
رئیس شورای اسلامی استان اصفهان تصریح کرد: نظام برنامه ریزی در ایران بویژه در خصوص مسائل شهری کاملا متمرکز دولتی و با نگاه بخشی نگر و فاقد نگاه آمایش سرزمینی و فاقد جامعیت است.
وی اضافه کرد: در حوزه احرای طرح ها نیز هماهنگی و همکاری لازم میان دستگاههای تهیه کننده و تصویب کننده و اجرایی وجود ندارد.
کیانی در ادامه سهم کمک های دولت به شهرداری ها را زیر 10 درصد اعلام کرد و افزود: درحالیکه در کشورهایی با اقتصاد غیر دولتی و آزاد، شهرداری ها بیش از 50 درصد بودجه خود را از طریق کمک های دولتی تامین می کنند.
وی خودگردان کردم شهرداری ها و کاهش کمک های دولتی به آنها را جفا د رحق آبادانی شهر دانست و افزود: نباید منابع درآمد شهرداری ها از فروش تراکم یا جریمه های کمیسیون ماده 100 تامین شود زیرا تامین منابع مالی از این طریق یعنی تشویق کردن مردم به توسعه تخلفات شهری است.
وی تصریج کرد: در واقع این نوع قوانین، مردم و شهرداری ها را تشویق می کند که خلاف بکنند و این مخالف روح قانون است.
کیانی همچنین قانون شهرداری ها را بسیار قدیمی دانست و گفت: شالکه این قانون مصوب سال 1334 می باشد و هنوز پس از گذشت بیش از 60 سال همچنان دست نخورده باقی مانده است.
وی ساختار اداری شهرداری ها را نیز قدیمی دانست و گفت: در حالیکه اکنون مدیریت شهر باید مشارکتی و خلاق باشد.
وی افزود: شهرداری ها باید بتوانند با استفاده از فناوری های نوین، توسعه جامعه مدنی ، تقویت بخش خصوصی و افزایش مشارکت مردم، به عنوان یک بازیگر قوی در صحنه مدیریت شهری عمل کنند اما با وجود این ساختار حقوقی کهنه و قدیمی در کنار نبود منابع مالی مناسب و عدم تحول ساختار اداری تحقق این هداف امکانپذیر نیست.
چهارمین اجلاس شورای اسلامی استان اصفهان روز سه شنبه با حضور مدیرکل راه و شهرسازی و مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای این استان با موضوع ' مدیریت و توسعه شهرها ' در سالن اجتماعات اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان برگزار شد.
در این جلسه مسائل و مشکلات حوزه راه و مسکن شهرهای توسط نمایندگان شوراهای اسلامی شهرستان های استان مطرح و بررسی شد.
شورای اسلامی استان اصفهان شامل نمایندگان شوراهای اسلامی 23 شهرستان این استان است.
2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.