به گزارش ایرنا، ' حجت الله غلامی ' روز سه شنبه در چهارمین اجلاس شورای اسلامی استان اصفهان که در اداره کل راه و شهرسازی این استان برگزار شد، افزود: اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان بنا ندارد که تهیه و اجرای این طرح ها را به تنهایی انجام دهد و در این پیوند از نظرات کارشناسان شهرداری ها و شوراهای اسلامی شهرها استفاده خواهد کرد.
وی افزود: طرح های تفضیلی فرصتی را بوجود می آورد تا آنچه در طرح های جامع شهرها دیده نشده، در این طرح ها لحاظ شود.
مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه ' رویکرد این اداره کل نسبت به اجرای طرح های تفضیلی همانند سابق نیست ' ، افزود: نگاه ما به این نوع طرح ها، مساله محور است و اجرای این طرح ها باید از مشکلات شهرها بکاهد.
وی تصریح کرد: در تهیه این طرح ها باید کارهای کارشناسی انجام و مشکلات شهرها شناسایی شود و پس از آن در راستای نهایی شدن طرح تفضیلی گام برداریم.
غلامی اضافه کرد: طرح های تفضیلی شهرها باید متناسب با ظرفیت شهرها تهیه و اجرا شود و این طرح ها نباید بگونه ای تهیه شود که مثلا ما ظرفیت های گردشگری شهرهای استان را رها و طرح های توسعه صنعت را مدنظر قرار دهیم.
وی تاکید کرد: ایجاد زیرساخت های صنعت گردشگری باید در طرح های تفضیلی شهرهای استان اصفهان لحاظ شود و رویکرد اداره کل راه و شهرسازی این استان نیز بر این اساس است.
مدیرکل راه و شهرسازی اصفهان اضافه کرد: رویکرد ما این است که طرح های جامع و تفضیلی شهرها نباید بدون نظر شهرداری ها و شوراهای اسلامی شهرها به شورای عالی شهرسازی برود زیرا در غیر اینصورت مشکلاتی برای شهرها بوجود خواهد آمد.
وی با بیان اینکه در تهیه طرح ها باید مسائل کلان تا کوچک با فرآیند کارشناسی مورد بررسی قرار گیرد ادامه داد: به عنوان مثال در طرح قطار سریع السیر اصفهان - تهران ، ایستگاههای آن در خارج از شهرهای اصفهان، قم و اصفهان قرار گرفته بود و مسافران زمانی بیش از زمانی که در این مسیر طی می کردند برای رسیدن به ایستگاه صرف می کردند.
غلامی ادامه داد: اما بنا به اصرار وزیر راه و شهرسازی با اصلاحاتی که در بخشی از مسیر طرح انجام شد، اکنون تمام ایستگاههای قطار سریع السیر اصفهان - تهران به قطارشهری شهرهای اصفهان، قم و تهران متصل می شوند و مسافران در کوتاهترین زمان به مرکز شهر دسترسی پیدا می کنند.
وی بر برگزاری نشست های مشترک مسئولان راه و شهرسازی و شهرداری ها در شهرستان های استان اصفهان تاکید کرد و گفت: بسیاری از مشکلات مربوط حوزه راه و شهرسازی شهرستان ها را می توانیم با برگزاری این نشست های مشترک برطرف کنیم.
مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه طرح های جامع بسیاری از شهرهای استان اصفهان تهیه شده و تنها هشت شهر باقی مانده است، افزود: سعی خواهیم کرد تا پایان خرداد سال آینده طرح های جامع این هشت شهر نیز تهیه شود.
استان اصفهان دارای 107 شهر است.
وی در ادامه به کمک های این اداره کل به شهرداری های استان در سال جاری اشاره کرد و افزود: امسال مبلغ 27 میلیارد و 500 میلیون تومان از محل معافیت پرداخت عوارض صدور پروانه و 17 میلیارد تومان برای خدمات روبنایی مسکن مهر بین شهرداری های استان توزیع و پرداخت شده است.
وی ادامه داد: هر یک از شهرداری های استان اصفهان نیز که از محل 10 درصد تفکیکی ها طلبکار باشند و تا پایان سال مدارک خود را به اداره کل راه و شهرسازی این استان ارائه دهند، مطالبات آنها تا پایان امسال پرداخت خواهد شد.
غلامی همچنین با اشاره به اینکه طی چهارسال گذشته اقدام های خوبی برای از بین بردن نقاط پرتصادف و حادثه خیز استان اصفهان انجام شده است، گفت: هدفگذاری ما این است که تا پایان دولت دوازدهم تمام جاده های شهرستان های استان و مرکز استان 2 بانده شوند.
وی همچنین به اقدام های انجام شده برای بازسازی و ساخت راه های روستایی در سال جاری اشاره کرد و گفت: در این پیوند در بسیاری از روستاها کارهای خوبی انجام شده است و در سال آینده نیز این روند ادامه خواهد یافت.
مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با اشاره به اینکه با تلاش نمایندگان استان اختصاص قیر رایگان به استان ها از بودجه سال آینده حذف نشد، گفت: در سال آینده نیز قیر رایگان برای بهسازی و ساخت راه های روستایی در اختیار شهرستان های استان قرار می گیرد.
2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.