به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی فرمانداری مبارکه، جواد سلطانی روز شنبه در جلسه شورای اداری این شهرستان با بیان اینکه آب چالشی ترین موضوع استان اصفهان است افزود: در گذشته تامین منابع آب در شهرستان مبارکه در بخش های کشاورزی، صنعت و شرب از رودخانه زاینده رود، 30 رشته قنات، سه دهنه چشمه و حدود یک هزار و 400 چاه عمیق و نیمه عمیق بوده که به دلیل استمرار شرایط خشکسالی بسیاری از منابع آبی از دست رفته است.
وی با اشاره به کاهش شدید متوسط بارندگی بلند مدت در شهرستان مبارکه گفت: متوسط بارندگی سالانه در این شهرستان 120 میلیمتر بوده که در سال آبی گذشته این مقدار به 99.8 میلیمتر کاهش یافته و تا این لحظه از سال جاری 27.3 میلیمتر رسیده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 51 درصد کاهش پیدا کرده است.
وی محیط زیست را از موضوع های اساسی در شهرستان عنوان کرد و گفت : شهرستان مبارکه به عنوان قطب صنعتی و قطب کشاورزی محسوب می شودو همه بخش ها موظف به رعایت استانداردها و مقررات زیست محیطی هستند.
سلطانی افزود: حدود 450 واحد صنعتی کوچک و بزرگ در شهرستان فعال است که 50 واحد آن بسیار بزرگ هستند و تجمیع آلاینده های صنعت، کشاورزی و حمل و نقل در این شهرستان وجود دارد که سازمان محیط زیست باید مقتدرانه و به صورت جدی به اجرای قانون اقدام کند و با کسی مماشات نداشته باشد.
وی با اشاره به موضوع عوارض آلایندگی گفت: ما به دنبال دریافت حق آلایندگی نیستیم بلکه به دنبال رعایت قانون هستیم و تا زمانی که صنایع آلاینده هستند باید عوارض آلایندگی پرداخت کنند و همچنین موظف هستند نسبت به رفع آلایندگی اقدام کنند.
سرپرست فرمانداری مبارکه با اشاره موضوع اشتغال گفت: طبق آمار رسمی سرشماری سال 1395 جمعیت شهرستان مبارکه بالغ بر 150هزار نفر و بر اساس همین آمار جمعیت بیکار شهرستان 12.8 درصد است.
وی گفت: در 2سال اخیر اشتغالزایی در بخش صنعت شهرستان ایجاد شد اما به دلیل مهاجرپذیری ، بیکاری کاهش پیدا نکرده است.
سلطانی گفت:دردولت دوازدهم اعتبارات بسیار خوبی برای موضوع اشتغال ابلاغ شده که درجلسه های متعددی در شهرستان برای توزیع این اعتبارات تصمیم گیری و طرح های زیادی در حوزه های مختلف از جمله صنعت ، کشاورزی ، گردشگری و فناوری اطلاعات بررسی شد.
وی افزود: صد در صد اعتباراتی که در طرح های اشتغال فراگیر تبصره 18، اشتغال پایدار روستایی و مشاغل خانگی به شهرستان مبارکه اختصاص داده شد، بر اساس پرونده هایی که در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان تصویب شده است جذب خواهد شد.
جلسه شورای اداری شهرستان مبارکه به ریاست سرپرست فرمانداری و با حضور ائمه جمعه شهرستان، نماینده مردم شهرستان در مجلس شورای اسلامی ، اعضای شورای تامین، بخشداران، شهرداران و دهیاران، روسای کلیه ادارات، نهادها و ارگان های شهرستان برگزار شد.
شهرستان مبارکه با افزون بر 150 هزار نفر جمعیت در 45 کیلومتری جنوب غربی اصفهان قرار دارد.
/ 7150/ 6022
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.