به گزارش ایرنا، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اردستان در حاشیه برگزاری این آزمون به خبرنگاران گفت: در این مسابقات که در شهرهای اردستان و زواره برگزار شد 24 نفر در امتحان شفاهی زیر 12 سال و 260 نفر در آزمون کتبی و بقیه در جزء های مختلف حفظ قرآن شرکت کردند.
فضل الله بصیرت افزود: این مسابقات در رشته های ترجمه، مفاهیم و معارف بصورت الکترونیکی برگزار شد.
وی اظهار کرد: شرکت کنندگان در شهرستان اردستان در رشته های مفاهیم قرآن، نهج البلاغه، صحیفه سجادیه نیز آزمون دادند.
وی افزود: در نوبت نخست آزمون کتبی در گروه حفظ قرآن کریم در رشته های مختلف امتحانی برگزار شد که از190نفر آنها زن و بقیه مرد بودند.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اردستان بیان کرد: در نوبت دوم نیز آزمون کتبی در گروه ترجمه و مفاهیم قرآن کریم و گروه معارف اهل بیت (ع) در 9 رشته امتحانی در اردستان شرکت کردند.
شانزدهمین آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم دراردستان با همکاری اداره های فرهنگ و ارشاد اسلامی ، اوقاف و امور خیریه و موسسه های قرآن و عترت این شهرستان برگزار شد.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه اردستان نیز گفت: برنامه ریزی قرآنی که در سال جاری تدوین شده به سمت و سویی حرکت می کند که تمام دستگاه ها با همدلی و همیاری برنامه ها را اجرایی کنند.
محمدرضا ترحمی افزود: این اداره در حوزه قرآنی فعالیت ها و تجربه خوبی را کسب کرده و نخستین تجربه مشترک خود را با برگزاری این آزمون به دست خواهد آورد.
وی تاکید کرد: شهرستان اردستان علاقه مندان به فعالیت های قرآنی بسیاری را در امامزاده ها و مساجد برای تاثیرگذاری در اختیار دارد.
ترحمی با بیان اینکه از طریق مسجدها و امامزاده ها می توان بیشترین مخاطب را جذب کرد، یادآور شد: از 64 بقعه، امامزاده و اماکن مذهبی در شهرستان اردستان، فقط 20 بقعه فعال است.
شهرستان اردستان با بیش از 42 هزار نفر جمعیت در 118 کیلومتری شمال اصفهان قراردارد.
7431 / 2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.