به گزارش ایرنا، ' محسن مهرعلیزاده ' روز چهارشنبه در مجمع نمایندگان استان اصفهان تصریح کرد: این مسائل و مشکلات پیش پا افتاده، اجرای این پروژه را با مشکل مواجه کرده و موجب توقف آن شده بود.
وی افزود: اکنون پس از برگزاری چند جلسه این مشکلات برطرف شده و برای اجرای پروژه قطار سریع السیر تهران - اصفهان در استان اصفهان هیچ مشکلی وجود ندارد.
استاندار اصفهان با اشاره به اینکه زیرسازی های مربوط به اجرای این پروژه در استان اصفهان انجام شده است در عین حال تصریح کرد: اما کارهای سنگین تری از جمله ساخت پل و ابنیه و جابجایی تاسیسات زیربنایی باقی مانده است که باید عملیاتی شود.
وی زمان شروع طرح قطار سریع السیر اصفهان - تهران را سال 93 اعلام کرد و افزود: این طرح قرار بوده است که طی چهار سال و در بهمن سال 97 تکمیل و به بهره برداری برسد اما اکنون درصد بسیار کمی از این پروژه اجرایی شده است.
مهرعلیزاده با بیان اینکه پروژه قطار سریع السیر اصفهان - تهران از برنامه زمانبندی بسیار عقب است، گفت: اگر روندی که در گذشته جریان داشت ادامه می یافت، نا امید کننده بود.
وی میزان پیشرفت پروژه قطار سریع السیر اصفهان - تهران را حدود 6 درصد اعلام کرد و افزود: این در حالیست که سال گذشته 26 میلیارد و 500 میلیون یوئن معادل 2 میلیارد یورو خط ' ال سی ' با سود 6 درصد برای این پروژه باز شده و باید در همان زمان کار شروع می شده است.
استاندار اصفهان تصریح کرد: هم اکنون سود 8 درصدی اعتبار یاد شده در حال پرداخت است و اجرای طرح باید شتاب گیرد.
وی توضیح داد: برای شتاب بخشیدن به اجرای پروژه، جلساتی با پیمانکار و کارفرما برگزار کرده ام و از آنها خواسته ام هرچه سریع تر فعالیت خود را برای عملیات اجرای پروژه قطار سریع السیر اصفهان - تهران آغاز کنند.
وی طول این پروژه را 504 کیلومتر از اصفهان تا تهران اعلام کرد و افزود: بیش از 200 کیلومتر آن از قم تا اصفهان می باشد و اجرای آن در این مسیر مشکلی ندارد.
بگفته وی قرارگاه خاتم الانبیاء سپاه با مشارکت یک شرکت چینی عملیات اجرایی طرح پروژه قطار سریع السیر اصفهان - تهران را برعهده دارند.
مهرعلیزاده بیان کرد: در جلساتی که با مسئولان قرارگاه خاتم الانبیاء و شرکت چینی داشته ام به آنها اطمینان دادم که برای اجرای این طرح در استان اصفهان با مشکلی مواجه نخواهند شد و چنانچه در استان های واقع در مسیر نیز با مشکلی مواجه شوند، در مذاکره با دولت، مشکلات را حل و فصل خواهیم کرد.
تکمیل طرح قطار سریع السیر اصفهان - تهران یکی از برنامه های مهم ریلی استان اصفهان است که اعتبار 2 میلیارد و 600 میلیون دلار برای آن در نظر گرفته شده است. این پروژه 422 کیلومتر خط ریلی دارد که حدود 300 کیلومتر آن در استان اصفهان است.
خاطرنشان می شود، معاون اول رئیس جمهوری 12 تیر امسال در جمع نمایندگان اصفهان در مجلس احداث و راه اندازی قطار سریع السیر تهران - اصفهان را جزو طرح های اولویت دار کشور ارزیابی کرد و گفت: 2 میلیارد و 600 میلیون دلار منابع لازم این طرح از طریق فاینانس تهیه شده است و این طرح با رعایت ضوابط مهندسی در دولت دوازدهم تکمیل خواهد شد.

*** طرح توسعه فرودگاه اصفهان اجرایی می شود
استاندار اصفهان همچنین در این جلسه به طرح توسعه فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان نیز اشاره کرد و گفت: نمایندگان استان در این زمینه کمک کردند و ماده الحاقی مربوط به طرح توسعه فرودگاه در مجلس تصویب شد.
وی افزود: براساس این ماده الحاقی 70 میلیارد تومان پولی که باید به ارتش داده شود تا زمین های متعلق به ارتش در محدوده فرودگاه اصفهان به شرکت مادر تخصصی فرودگاههای کشور واگذار شود نیز در حال تحصیل است.
طرح توسعه فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان به عنوان یکی از زیر ساختهای توسعه، در جریان سفر رئیس جمهوری کشورمان به فرانسه در سال 94، بین شرکت فرودگاه های کشور و شرکت مهندسی وینسی فرانسه که به عنوان چهارمین شرکت توسعه ای دنیا و مهمترین شرکت توسعه ای اروپا، منعقد شد.
در قالب طرح توسعه این فرودگاه، قرار است در مرحله اول طرح ترمینال فرودگاه اصفهان با مساحت 21 تا 25 هزار مترمربع احداث و در مرحله دوم نیز ترمینالی با مساحت 35 هزار مترمربع در این فرودگاه ساخته شود.
بر اساس این طرح، ترمینال خارجی 25 هزار مترمربعی با ظرفیت 2 میلیون مسافر در بازه زمانی 2 تا 2.5 ساله از زمان آغاز عملیات اجرایی آن در اصفهان ساخته خواهد شد تا بتواند ترافیک ناشی از مقطع پسا برجام در اصفهان را پشتیبانی کند.
با اجرای این طرح، ظرفیت فرودگاه بین المللی اصفهان 2 برابر خواهد شد.
شمار پروازهای انجام شده از فروگاه اصفهان در سال 94 در مجموع 19 هزار و 570سورتی بوده که این آمار با 19 در صد افزایش در سال 95 به 23 هزار و 372 سورتی پرواز افزایش یافت.
در سال گذشته 2 میلیون و 650 هزار مسافر از طریق فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان جابه جا شدند که این رقم نسبت به سال قبل از آن با رشد 18 درصدی همراه بود.
فرودگاه بین المللی شهید بهشتی در شرق اصفهان دارای دو باند به طول چهار هزار و 397 متر و عرض 45 متر با 10 جایگاه پذیرش انواع هواپیمای مسافربری و نیز ترمینال پروازهای داخلی و خارجی است. روزانه حدود 65 پرواز از فرودگاه بین‌المللی اصفهان انجام می‌شود که این رقم در ایام نوروز افزایش می یابد.

*** کار اجرایی در استان اصفهان به کُندی پیش می رود
استاندار اصفهان همچنین به اقدام های انجام شده برای تسریع امور مربوط به سرمایه گذاری و امور اداری در این استان پس از تصدی خود بر استانداری اصفهان اشاره کرد و افزود: تامین آب مورد نیاز استان و از بین بردن بروکراسی اداری از جمله مسائل اساسی استان است که ما با جدیت در حال پیگیری امور مربوط به آن هستیم.
مهرعلیزاده تصریح کرد: از زمانی که مسئولیت استانداری اصفهان را برعهده گرفتم احساس کردم که کار اجرایی در این استان به کندی پیش می رود و احساس می کنم که یک فرهنگ اداری کُند و توام با سبک شمردن کار در این استان حاکم است.
وی افزود: این موضوع موجب شده تا جذب سرمایه در استان اصفهان تحت تاثیر منفی قرار گیرد و تلاش ها برای شتاب بخشیدن در انجام امور اداری و تسریع در امور جذب سرمایه گذاری در این استان ادامه دارد.
جلسه مجمع نمایندگان استان اصفهان روز چهارشنبه در ساختمان شماره 2 اتاق بازرگانی اصفهان برگزار و مسائل و مشکلات فراروی این استان بررسی شد.
استان اصفهان دارای 20 نماینده در مجلس شورای اسلامی است که یک نفر از آنها نماینده اقلیت های مذهبی ارامنه می باشد.
2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.