به گزارش ایرنا، سردار علیرضا محبی روز دوشنبه در مراسم اختتامیه ششمین جشنواره فرهنگی و هنری سپاه در دانشگاه امیرالمومنین (ع) سپاه افزود: بی شک درک زیبایی به سطح معرفتی هنرمند باز می گردد و هنر انقلابی به دنبال به تصویر کشیدن زیبایی های معنوی و ارزشهای انقلابی مانند خدامحوری، حق طلبی، عدالت طلبی، ایثار، مقدمات و ایستادگی است.
وی اضافه کرد: اگر موفق شدیم هنرمند خودی و انقلابی تربیت کنیم، می توانیم هنر انقلابی داشته باشیم و ارزشهای انقلابی را گسترش دهیم.
معاون نمایندگی ولی فقیه در سپاه تصریح کرد: اگر سطح ادراک هنرمندی تنها مادیات و عالم زمینی باشد، هرگز نمی تواند هنر مفاهیم هر شب و آسمانی را در قالب هنر پیاده کند.
محبی ادامه داد: هنر دارای هویت مستقل و واقعی و بر اساس این هویت دارای رسالت متعهدانه است.
معاون فرهنگی و تبلیغات نمایندگی ولی فقیه در سپاه با بیان اینکه درک زیبایی و تبیین آن دو رسالت هنرمند است، افزود: شناخت زیبایی مقوله است که در مباحث زیبایی شناسی باید جستجو شود و اینکه آیا زیبایی تنها منظره ای طبیعی و سیمای زیبا است یا سینه سپر کردن برای ارزشها، آرمان ها، ظلم ستیزی، مبلرزه با زیاده خواهی و زورگویی نیز جزو زیبایی ها است.
وی گفت: اگر امروز شاهد بگو مگوهایی در این جشنواره ها هستیم، به دلیل آن است که رسالت چنین جشنواره هایی را فراموش کرده ایم و مسائل غیر ارزشی خودنمایی می کند.
وی با بیان اینکه هنرمند متعهد انقلابی آتش به اختیار است، گفت: فرمان آتش به اختیاری زمانی صادر می شود که سطح عملیات و تاکتیک قطع شود ولی ارتباط این دو با سطح استراتژیک برقرار است.
محبی با بیان مقاومت ملت ایران از نوع آمادگی بازدارنده است، اظهار کرد: بی شک نقش هنر در ایجاد چنین آمادگی نقشی کلیدی است.
معاون فرهنگی و تبلیغات نمایندگی ولی فقیه در سپاه ادامه داد: یکی از رسالت های این جشنواره ترسیم چهره های جدید از پاسداران و سپاه نقش عنوان نهادی مقتدر در دفاع از انقلاب در عرصه هنر و فرهنگ است.
ششمین جشنواره فرهنگی هنری سپاه با معرفی 54 برگزیده در دانشگاه امیرالمومنین (ع) اصفهان به کار خود پایان داد.
این جشنواره در هشت رشته سرود جمع خوانی، سرود تک خوانی، تواشیح و جمع خوانی، نماهنگ و کلیپ، عکاسی، کاریکاتور، طراحی پوستر و خوشنویسی برگزار شد و طی آن 872 اثر از 379 پاسدار و 62 سرباز 11 خواهر پاسدار سپاه به رقابت پرداختند.
ت / 7134 / 6020 / 6022
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.