محسن جاوری روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: تسهیلات پرداخت شده به 60 نفر از هنرمندان کاشانی با کارمزد چهار درصد برای رونق هنرهای سنتی و صنایع دستی صورت گرفته است.
به گفته وی گیوه دوزی، گلیم بافی و سفال در بین انواع رشته های صنایع دستی شهرستان کاشان به ترتیب دارای بیشترین فراوانی بهره مندی از این تسهیلات بودند.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کاشان همچنین به آموزش 35 نفر در رشته گیوه دوزی در روستای نشلج از توابع این شهرستان اشاره کرد و افزود: 20 نفر آنها از تسهیلات مشاغل خانگی صنایع دستی در سال جاری استفاده کردند و دانش آموختگان رشته سفال نیز از این کمک های دولتی استقبال خوبی داشتند.
وی در ادامه بیان کرد: 12 نفر از هنرمندان صنایع دستی و هنرهای سنتی شهرستان کاشان در برخی رشته ها مانند شعربافی، مخمل بافی، لباس های دست بافت ابریشمی، ساز سفالی و زری بافی نشان اصالت یونسکو را دریافت کردند.
جاوری اضافه کرد: این گواهی نامه یونسکو نشان از مرغوبیت صنایع دستی دارد و با هدف تشویق صنعتگران این رشته در کشورهای مختلف جهت بهره گیری خلاقانه مهارت ها، نقش ها و موضوع های اصیل و سنتی برای حفظ و معرفی هویت‌ فرهنگی در این قالب اعطا می شود.
به گفته او، هم اکنون بیش از 50 رشته هنری در زمینه صنایع دستی و سنتی در شهرستان کاشان فعال است.
شهرستان کاشان با جمعیت نزدیک به 365 هزار نفر در فاصله 200 کیلومتری شمال اصفهان واقع می باشد.
6136/8123
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.