محسن مومنی روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: این تیم ها براساس اطلاعاتی که مسئولان سازمان هواپیمایی کشور به ما ارائه کرده اند، به ارتفاعاتی که احتمال می رود هواپیما در آنجا سقوط کرده باشد اعزام شده اند.
وی افزود: یک فروند بالگرد جمعیت هلال احمر نیز حامل تیم کوهنوردی در منطقه مستقر شده است و در حال گشت زنی بر فراز ارتفاعاتی است که امکان پرواز این بالگرد در آنها وجود دارد.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان تصریح کرد: با توجه به شرایط جوی منطقه این بالگرد نمی تواند بر فراز همه ارتفاعات دنا پرواز کند اما در مکان هایی که امکان پرواز وجود داشته باشد را رصد می کند.
وی با اشاره به اینکه مقرر بود 2 فروند بالگرد جمعیت هلال احمر در این منطقه مستقر شود، افزود یکی از این بالگردها به دلیل شرایط جوی مجبور به بازگشت شد و به محض اینکه شرایط بهتر شود، این بالگرد نیز برای کمک به عملیات جستجو در منطقه مستقر خواهد شد.
مومنی بیان کرد: برای یافتن بقایای هواپیمای ساقط شده نمی توان زمان مشخصی را پیش بینی کرد اما تلاش همه مسئولان این است که در مرحله اول محل دقیق سقوط مشخص و سپس برای امداد و نجات برنامه ریزی شود.
هواپیمای تهران - یاسوج ساعت 8 صبح دیروز یکشنبه از تهران به مقصد یاسوج پرواز کرد که دقایقی پس از پرواز از صفحه رادار حذف شد.
بر اساس اطلاعات دریافتی این هواپیما در محدوده دهستان پادنای سمیرم در جنوب اصفهان سقوط کرده است و نیروهای امداد و مردم از صبح دیروز تا کنون در حال جستجو برای یافتن بقایای هواپیمای مذکور هستند اما تاکنون هیچ نشانه ای از این هواپیما یافت نشده است.
پادنا یکی از دهستان های سمیرم در دامنه رشته کوه های دناست.
رشته کوه دنا حدود 20 قله دارد که بلندترین قلهٔ آن، قله ب‍یژن 3 (قاش‌مستان)، چهار هزار و 409 متر ارتفاع دارد و در 35 کیلومتری شمال غربی یاسوج و حدود 200 کیلومتری جنوب سمیرم اصفهان قرار دارد.
2093/ 6022
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.