به گزارش ایرنا، این پروژه ها در حوزه های آب و خاک و امور فنی مهندسی، تولیدات دام، طیور و آبزیان، منابع طبیعی و آبخیزداری، تولیدات گیاهی، امور عشایر و صنایع کشاورزی است که بطور همزمان در نقاط مختلف استان اصفهان افتتاح شد.
مراسم ویژه بهره برداری از این طرح ها امروز سه شنبه با حضور استاندار و مسئولان اصفهان در مورچه خورت از توابع شهرستان شاهین شهر و میمه واقع در شمال غربی اصفهان با بهره برداری از طرح فراوری و بسته بندی محصولات کشاورزی برگزار شد.
بار راه اندازی این پروژه ها علاوه بر افزایش تولید و تثبیت اشتغال برای یکهزار و 362 نفر بیش 900 فرصت شغلی جدید ایجاد شده است .
در این مراسم استاندار اصفهان طی سخنانی، خود اتکایی و سیاست گذاری در بهره وری و بهره برداری از ظرفیت های و قابلیت های منطقه ای و محلی را مهمترین راهکار افزایش تولید و تامین رفاه و معیشت مردم عنوان کرد .
محسن مهر علیزاده افزود: تلاش مسئولان، تسهیل در امور اداری و اجرایی، تسریع در ارائه مجوزها و تسهیلات مهمترین بستر جذب سرمایه و افزایش تولید و رونق اقتصادی است،
وی تصریح کرد: مشکل اصلی، روند تولید و رشد اقتصادی کند بودن نظام اداری و روحیه محافظه کاری بیش از اندازه در این سیستم است .
همچنین به گفته قائم مقام سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان، کل مبلغ سرمایه گذاری شده در بخش کشاورزی استان اصفهان طی یکسال گذشته ( از دهه فجر سال گذشته تا امسال ) را هفت هزار و 960 میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: بیشترین تعداد پروژه هایی که قرار است در دهه فجر امسال به بهره برداری برسد در شهرستان تیران و کرون است اما از نظر میزان اعتبار، شهرستان اصفهان با 11 پروژه با اعتبار 32.8 میلیارد تومان در صدر این پروژه ها قرار دارد.
مهرداد مرادمند 'با اشاره به بحران خشکسالی و تغییر روش های آبیاری گفت: از هرگونه اقدام و طرح مربوط به آبیاری نوین و آبیاری تحت فشار استقبال می کنیم و پیشنهاد ما نیز اجرای این طرح ها بصورت تجمیعی است.
وی افزود: امسال اولویت در توزیع آب برای شرب در نظر گرفته شد و به دلیل شرایط بحرانی آب، کشاورزی در اولویت های بعدی بود اما در بخش کشاورزی نیز اولویت اول آبیاری و حفظ باغات دائمی است.
وی گفت: باتوجه به تغییر الگوی کشت و روی آوردن به کشت گیاهان مقاوم به خشکی، پسته، زعفران و گیاهان دارویی از هر نظر برای سرمایه گذاری و کشت مزیت دارد.
خبرنگار: هدا استکی ** انتشار: سلطانمرادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.