'رضا شفیعی' روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: 20 نفر از قاچاقچیان چوب نیز که بیشتر در حال قطع درختان تاغ بودند، به همراه محموله های قاچاق در 15 عملیات جداگانه دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند.
وی تصویب و اجرای قانون افزایش جریمه قطع هر اصله درخت از 2 میلیون به 30 میلیون ریال، افزایش گشت های منابع طبیعی و متلاشی شدن چند گروه سابقه دار قاچاقچی در سال جاری را از جمله علت های کاهش چشمگیر قاچاق چوب در شهرستان آران و بیدگل عنوان کرد.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آران و بیدگل با اشاره به استفاده از همه ظرفیت ها برای حفاظت از عرصه های طبیعی بیان کرد: پنج نفر قرق بان نیز امسال در درگیری با قاچاقچیان چوب آسیب دیدند که روز گذشته با حضور فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان اصفهان در آئینی تقدیر شدند.
او با بیان اینکه هزینه های قطع درختان با اقدام های صورت گرفته برای قاچاقچیان چوب افزایش یافته گفت: سودجویان به دلیل دوام آتش و گران بودن زغال چوب تاغ نسبت به قطع درختان اقدام می کنند و این امر عامل تخریب جنگل های دست کاشت شهرستان آران و بیدگل است.
شفیعی با اشاره به اقلیم کویری آران و بیدگل، بر اهمیت نگهداری از جنگل های دست کاشت بیابانی برای جلوگیری از هجوم شن های روان تاکید کرد و گفت: فعالیت های سودجویان و قطع درختان در سال های گذشته موجب از بین رفتن بخشی از تاغزارهای این شهرستان شده است.
آران و بیدگل با 120 هزار هکتار جنگل های دست کاشت تاغ، نزدیک به 40 درصد از تاغزارهای استان اصفهان را دارد.
شهرستان آران و بیدگل با جمعیت افزون بر 103 هزار نفر در فاصله 215 کیلومتری شمال اصفهان واقع می باشد.
خبرنگار: حسین منصوری فر ** انتشار دهنده: محمد ملا حمزه زاده
7472/8123
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.