به گزارش ایرنا، روابط عمومی موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی ( ره) در استان اصفهان روز دوشنبه اعلام کرد: در این جشنواره 84 شرکت‌کننده در بخش تئاتر صحنه‌ای و خیابانی شرکت کردند که 36 اثر در بخش خیابانی و 48 اثر در بخش صحنه برنامه های خود به نمایش در آمد و در نهایت 14 اثر در بخش خیابانی و 15 اثر در بخش صحنه‌ به مرحلۀ بازبینی راه یافتند.
بنابر این گزارش، هیات بازبین این جشنواره در بخش صحنه‌ ای متشکل از احمدشاهین، احمدخوانساری،جمشید صدری و رضاکشانی بود که در نهایت 6 اثر را با نام‌های «ترور نافرجام»، «حُر دیگر»، «این ره که می‌روی»، «قوی‌ تر»، «خوب‌ ترین غلط» و « آن شب که ستاره افتاد» به‌عنوان نمایش‌های راه ‌یافته به بخش نهایی معرفی کرد.
در بخش خیابانی نیز در نهایت 9 اثر با نام‌های «باقرآباد»، «ذبیح»، «نقل امروز»، «روز خون»، «بذر امید»، «سارا چریکه»، «خرداد رخ داد»، «مرزهای بی‌نشان» و «شیرین و فرهاد مدل 57» با رای هیات بازبین این بخش از جشنواره متشکل از ابوالفضل شریفی، سیدعلیرضا بدری، احمد رضایی دارافشانی و هوشنگ جمشیدیان به مرحلۀ نهایی راه یافت.
در بخش نمایشنامه‌ نویسی 137 اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده بود که از این میان استان اصفهان با 57 اثر بیشترین سهم تعداد آثار را داشت.
مراسم افتتاحیۀ نخستین جشنواره تئاتر و نمایشنامه ‌نویسی روح ‌الله، صبح فردا ( سه‌ شنبه ) در گلستان شهدا برگزار می‌ شود و ادامۀ برنامه ‌ها نیز در نگارستان امام (ره) برپا خواهد شد.
آغاز اجرای نمایش‌ ها نیز از ساعت 15 همین روز در تالار هنر خواهد بود.
در جریان برگزاری این جشنواره، کارگاه آموزش بازیگری با حضور « کریم اکبری مبارکه » پنجم بهمن‌ و کارگاه آموزشی ادبیات نمایشی با حضور « نصرالله قادری» ششم بهمن ‌برگزار می‌ شود.
ت / 6020 / 2093 ** خبرنگار: علیرضا حکیمیان ** انتشاردهنده: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.