به گزارش خبرنگار ایرنا، 'حمیدرضا مومنیان' روز چهارشنبه در نشستی با فعالان رسانه ای کاشان گفت: فراخوان برگزاری تجمع در چند نقطه شهر در برخی شبکه های اجتماعی برای روزهای پیش از 9 دی هم وجود داشت که در این راستا همه مجموعه های مسئول به طور کامل هوشیار بودند.
وی افزود: شامگاه شنبه نهم دی نزدیک به 100 نفر با ایجاد درگیری نخستین اجتماع را در میدان جهاد کاشان شکل دادند، که بررسی های بعدی نشان داد ایجاد این درگیری ساختگی و از پیش برنامه ریزی شده بود و برخی افراد ناآگاه نیز به دنبال آن تهییج شدند.
معاون استاندار و فرماندار ویژه کاشان بیان کرد: نیروی انتظامی با اقتدار از همان ساعت نخست کوشید تا صف مردم را از ساختارشکنان جدا کند اما با تاریکی هوا ناآرامی ها شدت گرفت و شعارهای اقتصادی هم جای خود را به برخی شعارهای ساختارشکنانه داد.
او با بیان اینکه اغتشاشگران به اموال عمومی و بیت المال از خودرو و درخت گرفته تا ساختمان آسیب وارد کردند، گفت: تلاش نیروی انتظامی کاشان در این ناآرامی ها جلوگیری از درگیری و کشته سازی بود که به لطف خدا و با حضور به موقع مردم غائله خاتمه یافت.
مومنیان با اشاره دستگیرشدگان شامگاه 9 دی در کاشان عنوان کرد: عده ای نیز در چند روز پس از این حادثه شناسایی و دستگیر شدند که جز سرشاخه های اصلی ایجاد اغتشاش ها، بسیاری تا کنون آزاد شدند.
او در ادامه با اشاره به راهپیمایی مردم ولایتمدار در محکوم کردن اقدام های ساختارشکنانه اغتشاشگران گفت: یک روز پس از ناآرامی ها (یکشنبه 10 دی) با وجود فرصت اندک برای اطلاع رسانی، هزاران نفر از همه جناح ها و گروه ها در این راهپیمایی باشکوه حضور یافتند.
معاون استاندار و فرماندار ویژه کاشان عنوان کرد: پس از انقلاب اسلامی کم و بیش مشکلاتی برای هر دولتی وجود داشته و مردم نیز به خوبی آنها را درک کرده و تشخیص دادند و در این شهرستان نیز به عنوان نماینده دولت تلاش برای برطرف کردن مشکلات، پاسخگویی و پیگیری مطالبات مردم در چارچوب قانون انجام شده است.
او همچنین قانون را اساس جمهوری اسلامی ایران عنوان کرده و افزود: برخی مشکلات ناشی از عدم اجرای درست قانون به وجود آمده، در حالی که پیشگیری از آنها با اجرای قانون بسیار کم هزینه تر است.
شهرستان کاشان با جمعیت نزدیک به 365 هزار نفر در فاصله 200 کیلومتری شمال اصفهان واقع می باشد.
خبرنگار: یوسف صائب ** انتشار دهنده: محمد ملا حمزه زاده
6136/8123
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.